۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85501809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت هزار واحد مسکن روستایی در مهاباد مقاوم‌ شد

مهاباد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن مهاباد گفت: هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده است.

حنیف سلامت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در این شهرستان کلید خورده است، افزود: برای مقاوم‌سازی این تعداد مسکن روستایی تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت و به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مهاباد دارای طرح هادی هستند، اضافه کرد: تاکنون در ۴۹ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده و امسال نیز ۱۸ روستای دیگر در دست بازنگری طرح هادی است.

رییس بنیاد مسکن مهاباد بیان کرد: امسال یک هزار و ۴۰۴ مورد تسهیلات ساخت مسکن در سطح روستاهای این شهرستان و شهرهای گوگ تپه و خلیفان اختصاص یافته است.

سلامت بیان کرد: این تسهیلات به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان احداث مسکن در روستاها، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین مقاوم سازی مسکن روستایی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، اضافه کرد: شهروندان می توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی برای ساخت منزل استفاده کنند.

رییس بنیاد مسکن مهاباد ضمن قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در راستای اهدای تسهیلات، اضافه کرد: روستاییانی که واحدهای مسکونی آنها از استحکام برخوردار نبوده و فرسوده است، می‌توانند با تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان‌ها و با هماهنگی دهیار و روستاها نسبت به اخذ پروانه جهت بانک‌های عامل اقدام کنند.

سلامت تاکید کرد: ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش بسزایی داشته و این موضوع مهم باید همواره مورد توجه مسوولان باشد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha