۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85501906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین از وجود قرارگاه جهاد تبیین بی‌بهره است

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85501906
قزوین از وجود قرارگاه جهاد تبیین بی‌بهره است

قزوین - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: قرارگاه جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری و وزارت کشور هنوز تشکیل نشده و استان را از این مهم بی بهره ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علیمراد یوسفی روز شنبه در نشست بصیرتی با اهالی رسانه استان قزوین اظهار کرد: وزارت کشور استانداری‌ها را مکلف کرده که قرارگاه جهاد تبیین را راه‌اندازی کنند و دستگاه‌های متولی را دور یکدیگر جمع کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهاد تبیین برای همه حوزه‌ها راهکار دارد و در برخی از استان‌ها تشکیل شده است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را به جامعه تکلیف کردند که متاسفانه در بخش‌های مختلف و مهمی مثل حوزه علمیه نیز مغفول مانده است.

حجت الاسلام یوسفی نقش جهاد تبیین را در بزنگاه‌های حساس مثل انتخابات مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر به انتخابات اخیر مجلس دوازدهم نگاه کنید، علت بخشی از کاهش مشارکت انتخاباتی استانی و بخشی دیگر کشوری است.

این مسوول ادامه داد: موضوعاتی مثل تورم و ارز در کلان جامعه است، اما ناکارآمدی و نارضایتی در برخی از استان‌ها سبب شد که اعداد و نرخ مشارکت اختلاف داشته باشد.

حجت الاسلام یوسفی تاکید کرد: عملکرد مثبت مدیران در استان به افزایش مشارکت انتخاباتی منجر می‌شود و بلعکس، یعنی برخی از اقدامات و کارها با کمترین هزینه و تلاش به رضایت عمومی منجر می‌شود و بی‌توجهی به آن نارضایتی را دامن می‌زند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین خاطرنشان کرد: حتی می‌توان با بررسی آماری مشارکت مسوولان و مدیران دستگاه اجرایی در انتخابات به تحلیل‌های متعددی دست یافت، اگر مدیر یک واحد و دستگاه دولتی برای مشارکت انتخابات اهتمام داشته باشد، زیرمجموعه نیز به اهمیت مشارکت توجه خواهد کرد.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه به ساختار حکومت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ساختار حکومتی ایران در دنیا شبیه و مانند ندارد، به عنوان مثال اختیارات پادشاه عربستان بالاتر از ولی فقیه است، مستنداتی بوده که پادشاه عربستان بر خلاف نظر خلفای اسلام رفتار کرده و آن را جایز دانسته است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین از برخی رفتارهای تخریب گرایانه در جریان انتخابات انتقاد کرد و گفت: هرگونه تخریب چهره‌های انتخاباتی آسیب‌زا بوده و کارهای تندروی و متعصبانه می‌تواند در نهایت به نظام و کشور خسارت بزند.

وی به نقش رسانه‌ها در جریان انتخابات پرداخت و یادآور شد: رسانه‌ها با دوری از بی اخلاقی و بازی کردن در زمین سیاسیون به دنبال جهاد تبیین باشند و از هرگونه رو در روی هم قرار گرفتن فاصله بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha