۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1327
کد خبر: 85501930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ویژه شهرداری برای آراستگی پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اجرای طرح دهگانه تحول در آراستگی شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح امسال و متناسب با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در سطح مناطق بیست و دوگانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسین نظری روز شنبه عناوین دهگانه طرح‌های ویژه آراستگی شهر را برشمرد و افزود: بهسازی خاک باغچه، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، رفع نواقص سیستم‌های آبیاری، مرمت وسایل بازی کودکان، رفع ناایمنی بوستانها، روشنایی و نظافت زیر گذر پل‌ها، حذف زوائد فیزیکی و پاکسازی برچسب و پوستر، پاکسازی زمین‌های بایر، بازپیرایی و واکاری باغچه های معابر فرعی، شستشوی المانهای شهری از عناوین این طرح هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار کرد: در گام نخست یکی از طرح‌های دهگانه ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان بهسازی و اصلاح وضعیت خاک باغچه ها(باغچه آراسته) به مناطق بیست و دو گانه ابلاغ شده است، گفت: این طرح در دو محور اجرایی خواهد شد، محور نخست معابر و میادین اصلی و محور دوم معابر فرعی در تمامی مناطق هستند.

به گفته نظری، با برنامه ریزی‌های انجام شده ۹ طرح باقیمانده نیز در یک بازه زمانی مشخص و ان شاء الله تا پایان امسال به مناطق ابلاغ و اجرایی خواهند شد. همچنین در جریان اجرای این طرح تمامی مناطق مورد پایش و ارزیابی مستمر در خصوص کیفیت و چگونگی اجرا قرار خواهند گرفت.

وی درباره اجرای طرح‌های ویژه تحول در آراستگی شهر، اضافه کرد: این طرح با توجه به اسناد فرادستی و تدابیر هشتگانه شهردار محترم تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست تهیه و آماده سازی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه با بیان این که اولویت اول حوزه خدمات شهری در شهرداری تهران؛ آراستگی و نظافت شهر است، گفت: تدابیر هشتگانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست همچون تحول در نگهداشت شهر، تغییر در چهره شهر، ارتقای سطح ایمنی و محیط زیست، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز از جمله اولویت‌های مهمی است که در این طرح به شکل ویژه‌ای دیده شده است.

نظری ادامه داد: لذا به منظور ایجاد تحول در سطح پایتخت و پس از انجام نیازسنجی و کارشناسی‌های لازم، طرح ویژه آراستگی شهر تهران طی سال جاری و با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در تمامی مناطق بیست و دو گانه اجرایی خواهد شد.

وی اهداف این طرح را برشمرد و یادآور شد: ارتقای وضعیت سیما و زیبایی محیط شهری، ایجاد وحدت رویه در نگرش مناطق و شیوه اجرا، حمایت از فضای سبز از مهمترین اهداف این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha