۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85501975
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۱۰ میلیارد ریال صرف پاکیزگی شهر یزد می‌شود

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85501975
روزانه ۱۰ میلیارد ریال صرف پاکیزگی شهر یزد می‌شود

یزد- ایرنا- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد گفت: روزانه ۱۰ میلیارد ریال صرف جمع‌آوری زباله، رفت و روب و پاکیزگی این شهر می‌شود.

به گزارش ایرنا "حمیدرضا رحمیدل" روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن زباله در این شهر تولید می شود افزود: یکی از مواردی که باعث کاهش هزینه‌های شهری در این زمینه می شود، آمورش شهروندی به ویژه در حوزه تفکیک زباله از مبدا است به گونه‌ای که اگر هر شهروند یزدی به صورت روزانه ۱۰۰ گرم زباله را از مبدا جدا کند در نهایت ۶۰ تن زباله در مقصد جدا سازی شده است.

وی سرانه تولید روزانه زباله برای شهروند در شهر یزد را ۶۸۰ گرم بیان و اظهار کرد: شهر جهانی یزد در حوزه تفکیک از مبدا زباله‌ها نیازمند جهش است ، اگر تفکیک از مبدا زباله شهر یزد از چهار درصد کنونی به ۱۰ درصد برسد ، تحولی خوبی در این زمینه رخ می دهد.

رحیمدل با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت پسماند خشک خانگی از سال گذشته گفت: در این زمینه نرم‌افزاری به نام "بازپس" ایجاد شده که شهروندان با وارد کردن و ثبت اطلاعات، آدرس منزل و میزان زباله خشک خود، کارکنان مربوطه طبق زمان‌بندی انتخابی شهروندان به جمع اوری آنها اقدام می کنند.

وی افزود: در قبال تحویل پسماند با توجه به ارزش کارشناسی شده هر نوع پسماند خشک، شهرداری مبلغی را به شهروند اعطا می‌کند که در کیف پول شهروندی برای استفاده از خدمات شهری شارژ می‌شود و یا به حساب بانکی شهروند واریز می کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: اکنون همه شهروندان می توانند وارد این سامانه شوند و زباله های خشک خود را تحویل دهند.

وی هدف از راه اندازی سامانه یاد شده را کوتاه کردن دست زباله گردها، جلوگیری از آلودگی زیست محیط و بهداشت بیان کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به تکمیل خط پردازش کارخانه کمپوست در سال گذشته گفت: امسال تکمیل این کارخانه با تخصیص هفت میلیارد تومان اعتبار در پایان سال راه اندازی شد و برای بهره برداری کامل و راه اندازی خط تولید کود کمپوست برای اولین بار در شهر یزد، منتظر واردات تجهیزات نهایی خریداری شده در این زمینه با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال هستیم.

وی با اشاره به این که در سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری نیز ماهانه ۱۲۰ میلیارد ریال برای ایمنی شهر هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال اعتبار خوبی از سوی شورای شهر برای حوزه مدیریت بحران شهر یزد تخصیص یافته است.

رحیمدل با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل اکوپارک در سال گذشته گفت: در این طرح، ساماندهی و کاشت درخت انجام شده است .

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد به اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه صیانت از باغات شهر نیز اشاره و عنوان کرد: در این راستا نرم‌افزاری جهت جمع آوری اطلاعات باغات سطح شهر تهیه شد و تلاش داریم ضمن کمک به حفظ این سرمایه‌های شهر، در صورت توافق با مالکان، این باغات را به بوستان‌های عمومی جهت استفاده شهروندان تبدیل کنیم.

وی انعقاد توافق‌نامه‌ای بین نظام مهندسی کشاورزی استان و سازمان سیما و منظر و سازمان مدیریت پسماند شهر، رونمایی از طرح آبیاری نوین و زیرسطحی شهر در بوستان امام علی(ع) ، نشست تخصصی در خصوص نگرش نو در محیط زیست شهری و همایش دوچرخه سواری پاکبانان و باغبانان را از جمله برنامه های هفته محیط زیست ای معاونت بیان کرد.

وی اظهار کرد: مسئله محیط زیست، یک مسئله تجملاتی نیست بلکه یک مسئله حیاتی است؛ این موضوع نباید تنها در حد شعار باشد بلکه باید در عملکرد محیط زیست شهر شاهد باشیم که این مهم نیازمند اهتمام به حوزه محیط زیست، نظافت و سلامت شهر است.

جمعیت شهر یزد ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha