۱۰۰خانه‌ جوان فعال کشور، پایگاهی برای هویت‌سازی جوانان است

رشت - ایرنا - سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اکنون حدود ۱۰۰خانه جوان در کشور احداث شده و همین میزان نیز در دست احداث است، گفت: خانه‌های جوان پایگاهی برای هویت‌سازی جوانان است.

روح الله رمضانی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: خانه‌های جوان محلی برای فعالیت جوانانی است که تمایل به کار گروهی دارند.

وی افزود: برای احداث خانه های جوان، تسهیلات بدون سود برای تامین تجهیزات مورد نیاز در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت و در کل برای احداث خانه های جوان همکاری کاملی از سوی وزارت ورزش انجام می شود.

وی ادامه داد: هم اینک نیز یک خانه جوان در استان گیلان با اعتباری ۱۶۰ میلیارد ریالی در حال احداث است که از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز اعتباری برای این امر اختصاص خواهیم داد تا این مکان برای فعالیت جوانان سریعتر به انجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: هدف آن است که در هر شهر استان گیلان و همچنین شهرهای کشور حداقل یک خانه جوان شکل گیرد تا جوانان پایگاه مناسبی برای انجام فعالیت گروهی و اجتماعی داشته و بتوانند مشکلات خود را بازگو و برطرف کنند.

اجرای طرح برای حل مشکلات جوانان توسط جوانان

سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به سایر فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه جوانان اشاره و بیان کرد: طرح «جهت» (جوان - همت - تعالی) را اجرا کردیم که در گیلان نیز اجرایی خواهد شد و مشکلات جوانان در این قالب شناسایی و پیگیری می شود.

رمضانی با بیان اینکه اعتبارات ویژه‌ای نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان برای اجرای این طرح تخصیص خواهد یافت، گفت : جوانان از مشکلات خود بهتر آگاهند و در قالب این طرح، خود آنان به موضوع شناسایی و رفعه این مسائل ورود می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که بودجه‌ای از سوی استانداری ها و وزارت ورزش و جوانان بدین منظور تخصیص می‌یابد، خود جوانان پیگیر مشکلات شان شده و در دستگاه‌های مختلف مباحث را پیگیری و رسیدگی خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: به هرحال یکی از اهداف این وزارتخانه کاهش مشکلات در حوزه جوانان است که در این راستا اقدامات شایانی در دولت سیزدهم اجرایی و انجام شده است و با وجود اینکه در ساماندهی امور جوانان ۲۴ دستگاه اجرایی حضور دارند و وزارت ورزش و جوانان دبیرخانه این ستاد است اما این وزارت به عنوان دستگاه برتر در حوزه فعالیت جوانی جمعیت شناخته شد.

سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: یکی از اقدامات این وزارتخانه رصد ستاد ساماندهی امور جوانان در استانها می‌باشد که در این راستا استانداران و فرمانداران نمونه معرفی و تجلیل خواهند شد.

رمضانی بیان کرد: همچنین با توجه به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز هفته ازدواج، جوانان در گیلان و سایر استانها می‌توانند از خدمات رایگان مشاوره های ازدواج استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان روز شنبه با حضور اسدالله عباسی استاندار این استان و سایر دستگاه‌های اجرایی گیلان در رشت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha