۳۹۲ کیلوگرم آرد به ازای هر نفر طی سه سال گذشته در زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طی فعالیت سه ساله دولت سیزدهم ۴۱۱ هزار و ۶۴۰ تن آرد در قالب ۱۰ میلیون و ۲۹۱ کیسه ۴۰ کیلوگرمی برای مصرف واحدهای نانوایی و مردم در این استان تخصیص یافت که میانگین سرانه هر فرد در استان ۳۹۲ کیلوگرم می‌شود.

ولی الله زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۱۴ هزار و ۳۲۶ تن آرد خام نیز برای روستاهای فاقد نانوایی در استان زنجان در قالب ۳۵۸ هزار و ۱۵۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی توزیع شد.

وی با بیان اینکه آرد خام روستایی در ۲ مرحله ۶ ماهه اختصاص می یابد، گفت: تامین و توزیع آرد خام روستایی برای حدود ۴۸۰ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۱۱۵ هزار نفر در سه سال گذشته در سطح استان زنجان انجام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به افزایش میزان خرید تضمیمنی گندم از کشاورزان در استان اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته ۹۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم به ۴۴ هزار و ۲۸۰ گندمکار استان پرداخت شد که میانگین هر نفر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بود.

زمانی اظهار داشت:در این مدت، ۳۶۹ هزار تن گندم خریداری شده در استان به کارخانجات آردسازی استان و سایر نقاط کشور جهت استحصال آرد انتقال یافت.

وی افزود: همچنین ۲۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان نیز به استان های دیگر کشور ارسال شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طی فعالیت سه ساله دولت سیزدهم ۳۰ هزار و ۵۰۹ تن برنج و شکر برای تنظیم بازار و تامین نیاز مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر به استان زنجان تخصیص یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha