۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85502212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه فرهنگ غدیر برای تعمیق اندیشه اسلامی ضروری است

ساوه - ایرنا - مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: توسعه فرهنگ غدیر همانند نهضت عاشورا لازمه تعمیق اندیشه اسلام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد روز شنبه در همایش زکات در اسرار غدیر در ساوه اظهار کرد: با توجه به اهمیت واقعه غدیرخم در اسلام لازم است به آن همانند عاشورا و نهضت حسینی توجه شود تا فرهنگ ولایی در جهان اسلام نهادینه شود.

وی ایام غدیر را روزهای شادی و سرور جامعه اسلامی اعلام کرد و افزود: انتظار می رود همه دوستداران ولایت در این ایام با ایجاد شادکامی در دل مومنان برنامه های غدیر را احیا کنند.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه همچنین با اشاره به بحث زکات در آموزه های اسلامی اظهار کرد: زکات دومین مساله پر تاکید در اسلام پس از نماز است که می توان با تحقق آن بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کرد.

حجت الاسلام فرحزاد همچنین با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ازدواج آسان مهمترین نیاز امروز جامعه برای تشکیل خانواده بوده و لازم است والدین و زوجین به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه هم در این آیین با بیان اینکه امام علی (ع) حضرت فاطمه زهرا (س) هر کدام الگویی کامل برای زندگی هستند که اموزه های آنان هیچگاه کهنه نمی شود افزود: این شخصیت ها در جهان اسلام همانند دریایی هستند که می توان از آن برای تکامل سعادت بشری بهره برد.

در این آیین کتاب نسیم ولایت مجموعه ای از غدیر پژوهی اثری از حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha