۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85502769
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تغییر نگرش در جذب ورودی های جدید دانشگاه فرهنگیان قزوین الزام آور است

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی قزوین تغییر نگرش در جذب ورودی های جدید این مرکز را الزام آور دانست و گفت: ارزیابی های چند جانبه، تخصصی و جذب بهترین ها مهمترین رویکرد و سیاست این دانشگاه خواهد بود.

حمیدرضا مشهدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نخستین روز دوره آموزشی ارزیابان دانشگاه فرهنگیان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: در ارزیابی ورودی های جدید این مرکز سعی داریم شیوه نوینی را به کار بگیریم و سنجش داوطلبان نیز همه جانبه باشد.

وی افزود: برای همین منظور اقدام به برگزاری یک کارگاه ۲ روزه برای اعضای کانون های ارزیابی کردیم که همین مساله باعث خواهد شد تا مصاحبه با دانشجویان ورودی جدید امسال وجه تمایزی نسبت به گذشته که به شکل سنتی صورت می گرفت، داشته باشد.

به گفته مشهدی، در فرآیند مصاحبه های سنتی ارزیابی ها تک بعدی بودند، اما از این پس چند سویه خواهد بود و امکان اینکه شاخص های پیچیده رفتاری و عملکردی مورد سنجش قرار بگیرند، فراهم است.

وی همچنین بی طرفانه بودن رویکرد این شیوه، اعتبار بالای ابزارها، کمتر بودن تاثیر و پیامدهای نامطلوب ارزیابی ها را از دیگر مزایای شیوه نوین خواند و ادامه داد: قابلیت پیش بینی ابعاد مختلف شخصیت فرد قابل ارزیابی، حاکمیت قانون و پرهیز از رابطه گرایی، تقویت و ارتقا فرهنگ سازمانی و حرفه ای گری، کشف استعدادهای برتر، پرهیز از اعمال نظرات ذهنی و سلیقه ای و استفاده از شیوه های عینی و علمی نیز از وجوه بارز این شیوه ارزیابی است که برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان اعمال خواهد شد.

مشهدی، مراحل مصاحبه را با هدف کشف استعدادهای برتر و سرمایه های انسانی و آینده ساز نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: برای بالا بردن دقت و افزایش کیفیت ارزیابی و در نهایت جذب بهترین ها، دوره ۲ روزه ای را برای افزایش مهارت ارزیابان در روزهای ۲۰ و ۲۱ خردادماه برگزار کرده ایم و در این دوره ارزیابان مهارت های لازم را برای ارزیابی دقیق تر دانشجو معلمان برگزیده قرار خواهند داد.

وی به این موضوع که امسال برای نخستین مرتبه کنکور دانشگاه فرهنگیان به صورت اختصاصی برگزار شد اشاره کرد و ادامه داد:‌ امسال استقبال خوبی از سوی داوطلبان کنکور سراسری برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به عمل آمده است.

تغییر نگرش در جذب ورودی های جدید دانشگاه فرهنگیان قزوین الزام آور است

مشهدی تشریح کرد: از سوی دیگر، جذب دانشجو معلمانی که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند مهمترین هدف دانشگاه است همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند "بهترین ها باید جذب این دانشگاه شوند".

وی خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم در نهایت خروجی کار منجر به این شود که معلمان خوبی به سیستم آموزش و پرورش تحویل داده شود و شاهد تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

گفتنی است، پذیرفته شدگان در کنکور سراسری اختصاصی این دانشگاه به میزان سه برابر نیاز دانشگاه فرهنگیان هستند که وارد مرحله مصاحبه می شوند و از میان داوطلبان یک سوم موفق به تحصیل در این دانشگاه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha