چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل ، مشگین‌شهر و پارس‌آباد راه‌اندازی شده است.

هاشم علایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایجاد تصفیه‌‎خانه‌های فاضلاب را از اقدامات مهم شهرک‌های صنعتی در راستای حفاظت از محیط زیست برشمرد و افزود: به منظور حل مشکلات زیست محیطی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که در مرحله بهره‌برداری آزمایشی است.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه صنعتی، رویکرد حفاظت از محیط زیست و توجه به الزامات زیست محیطی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است ، اظهار کرد: توسعه متوازن صنعت و رعایت مسائل و الزمات زیست محیطی، مورد توجه جدی شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و برای تحقق آن ایجاد تصفیه‌‎‌خانه‌ها، توسعه فضای سبز و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: اجرای مطالعات زیست محیطی و منطقه بندی شهرک‌ها از اولین اقدامات موثر این شرکت در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی است تا ضمن مطالعه امکان‌سنجی استقرار سرمایه‌گذاران در یک منطقه، زمینه‌های تجمیع واحدهای صنعتی با نوع تولید یکسان در یک زون (منطقه) مشخص فراهم شود.

علایی بیان کرد: هدف اصلی از ایجاد شهرک‌های صنعتی نیز بر همین اساس بنیان شده تا با حضور واحدهای تولیدی در یک مکان خاص که به عنوان شهرک یا ناحیه صنعتی نامیده می‌شود، از پراکندگی صنایع و در نتیجه معضلات زیست محیطی آنها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: توسعه فضای سبز از دیگر اقدامات مهم زیست‌ محیطی در شهرک‎‌های صنعتی است تا ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید زمینه حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.

علایی همچنین به ایجاد ۲۴۲ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت: کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از جمله اقدامات توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است که با اجرای ۱۵۲ کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای حفظ و نگهداری آن تلاش می‌شود.

وی در زمینه تشکیل پویش حامیان صنعت و محیط زیست در اردبیل نیز اظهار کرد: این پویش با مشارکت کارکنان، واحدهای تولیدی، شرکت‌های خدماتی و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود تا ضمن اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، نسبت به پاکسازی محیط از زباله نیز اقدام شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha