برندسازی شهرها و روستاهای اصفهان ضروری است

کاشان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برندسازی شهرها و روستاهای استان باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خادمان ستاد سفر استان اصفهان که در کاشان برگزار شد، افزود: برند یک شهر، گل و گلاب و در شهری دیگر، شیرینی سنتی است، این برندها باید تعریف و به مردم شناسانده شود.

وی ادامه داد: لازم است هر هفته برنامه هایی برای معرفی برند شهرها و روستاها در نقاط مختلف استان برگزار شود زیرا سبب ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: معرفی فرهنگ اصیل و آثار معماری برگرفته از هنر اصیل ایرانی و اسلامی برای مردم هویت بخش است، هرچه این آثار بیشتر معرفی شود بسیاری از آفت‌های جامعه رفع می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این مراسم گفت: شخصیت شهیدان رییسی و رجایی برای ما از این حیث حائز اهمیت است که معرف دولت تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حمیدرضا محمدی فشارکی افزود: کاشان قدمت هفت هزار ساله دارد و پهنه تاریخی، گردشگری، اقتصادی و مردم ولایت‌مدار میراث این شهرستان است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی با اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعال است.

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت امسال از باغ فین و ۲ هزار نفر از خانه بروجردی‌ها و همین تعداد از تپه‌های تاریخی سیلک کاشان بازدید کردند.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: کاشان شهر هنر، مخمل، زری، ابریشم، فرش و خانه های تاریخی است، هر نقطه این خطه، سرشار از مهر و محبت مردم و هنر است.

امیر کرم‌زاده افزود: کاشان مانند نگین انگشتری در استان اصفهان می‌درخشد و باید به زیرساخت‌های گردشگری این منطقه توجه شود.

وی با بیان اینکه مهارت قالی‌بافی در کاشان ثبت جهانی شده و بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: این منطقه زادگاه بزرگانی از جمله محتشم کاشانی، کمال‌الملک، غیاث الدین جمشید، کلیم کاشانی و سهراب سپهری است.

کرم‌زاده اظهار کرد: ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار اقامت سفر امسال در ستاد خدمات سفر اصفهان داشتیم و هفت میلیون بازدید از بناهای تاریخی و ۲۹ میلیون تردد در جاده های اصلی استان انجام شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha