۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85502969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85502969
پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: امسال پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این استان شده است.

«علیرضا کیشانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تداوم بارندگی بهاره، افزود: وضعیت اقلیمی سال جاری با تغییراتی همراه شد، بارندگی بهاره مناسب و افزایش دما نسبت به سال‌های قبل به تعویق افتاد و همین مسئله خنکی هوا مانع برداشت زودهنگام گندم شد.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی و زمانی که رشد گندم در اختیار داشت وضعیت مطلوب و در کیفیت و کمیت تولید اثر مثبت دارد و در واقع این شرایط باعث می‌شود گندم وارد شوک ناشی از تنش‌های آب و هوایی و تسریع روند تکامل نشود و مراحل رشد تا تولید در فاصله زمانی بیشتری طی شود.

بیشتر بخوانید:

تاثیر مطلوب بارندگی‌های بهاری برکشت آبی استان مرکزی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: برداشت گندم در بخش مرکزی ساوه شروع شده، اما مناطق سرد استان هنوز برداشت آغاز نشده است.

کیشانی افزود: تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تن گندم از بخش مرکزی ساوه در مدت ۱۰ روز، برداشت شده است و این روند ادامه دارد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۴۲ هزار هکتار مزارع گندم آبی و ۲۰۰ هزار هکتار مزارع گندم دیم استان حدود ۳۳۰ هزار تن گندم تولید و ۱۸۰ هزار تن به مراکز خرید تحویل داده شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha