گنج‌یابان خراسان شمالی در دام قانون

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85503109
گنج‌یابان خراسان شمالی در دام قانون

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مانه خراسان شمالی از دستگیری سه متهم حین حفاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، یاسر ابراهیم‌زاده در این خصوص گفت: پیرو گزارشی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان مانه، گروهی متشکل از نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌ فرهنگی به همراه عوامل پاسگاه انتظامی به محل موردنظر اعزام شدند و طی عملیات غافلگیرانه سه نفر را در هنگام حفاری دستگیر کردند.

وی افزود: طی بازرسی یک دستگاه فلزیاب و سایر ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مانه تصریح کرد: از مردم فرهنگ‌دوست و دوستداران میراث‌فرهنگی استان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تعرض به حرایم میراث‌فرهنگی موارد را به سامانه شماره کشوری ۰۹۶۶۲ و شماره‌ تلفن ثابت استانی ۳۲۲۲۸۹۵۴ به‌صورت شبانه‌روزی اعلام و ما را در حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی استان یاری کنند.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی است.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۱۵۱ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha