۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85503224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برگزاری اجلاس مجاهدان در غربت/تجلیل از نقش شهیدان رییسی وامیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت

دمشق - ایرنا - نهمین اجلاس " مجاهدان در غربت " با حضور شخصیت ها، مقامات و نمایندگانی از لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، بحرین و جمهوری اسلامی ایران با موضوع نقش شهید آیت الله رئیسی و شهید دکتر امیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت در دمشق سوریه برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ؛ در این نشست که با خیر مقدم « حسین اکبری » سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه شروع شد، وی به مجموعه‌ای از اقدامات رئیس‌جمهور شهید و وزیر امور خارجه ایران از آغاز عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و بر ادامه این نقش‌آفرینی توسط رئیس‌جمهور جدید تاکید کرد.

در این مراسم که نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند از خانواده دکتر امیرعبداللهیان تجلیل بعمل آمد.

« طلال ناجی » دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین، « حسین العامری » نماینده مجلس عراق، شیخ « حسن عزالدین » نماینده پارلمان لبنان، « محمد هادی مشهدیه » دبیر انجمن دوستی ایران و سوریه و « تَمّام سلیمان » از مدیران وزارت خارجه سوریه طی سخنانی به تحلیل شرایط منطقه، جبهه مقاومت و نقش ایران به ویژه آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداختند.

برگزاری اجلاس مجاهدان در غربت/تجلیل از نقش شهیدان رییسی وامیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت

دیگر سخنران مراسم « سیدمحمد حسینی » مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور بود که حمایت از آزادی فلسطین را آرمان مردم ایران از آغاز نهضت امام خمینی دانست و گفت: ۶۰ سال قبل امام خمینی بخاطر سخنرانی حماسی علیه کاپیتولاسیون و آمریکا و اسرائیل که عامل بدبختی ملت ایران بودند، به ترکیه و سپس عراق تبعید شد و در دوران مبارزات و قبل از پیروزی انقلاب یکی از شعارهای مردم در تظاهرات این بود: "امروز ایران، فردا فلسطین"

حسینی با اشاره به اینکه به تبعیت از امام و رهبری، آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان باتمام توان از آزادی فلسطین و پایان نسل کشی در غزه حمایت کردند و رئیس‌جمهور شهید در نشست سران کشورهای اسلامی راهکارها و پیشنهادات ج.ا ایران را ارائه کرد و نیز در دیدارها و گفت و گوها با مقامات کشورهای مختلف خواهان وادار کردن صهیونیست‌ها به عقب نشینی از غزه و خاتمه کشتارها شد.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با اشاره به تخصص و اشراف شهید امیرعبداللهیان به مسئله فلسطین و مجاهدت ۸ ماه اخیر در حمایت از غزه گفت: تعبیر اسماعیل هنیه از امیرعبداللهیان به عنوان "وزیر مقاومت" دقیق و مطابق واقع است و این نوع مجاهدتها و تلاش آزادی‌خواهان جهان سبب شد که امروز شاهد حمایت از فلسطین در سراسر جهان از جمله دانشگاههای آمریکا باشیم.

حسینی در ادامه سخنان خود به گزارش مجله آمریکایی فارین پالیسی استناد کرد که امیرعبداللهیان را حامی سرسخت مقاومت دانسته و این تعبیر درست را بکار برده که: «امیرعبداللهیان، قاسم سلیمانی در عرصه دیپلماسی است»

برگزاری اجلاس مجاهدان در غربت/تجلیل از نقش شهیدان رییسی وامیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت

مشاور رئیس جمهور یکی از اقدامات انقلابی آیت الله رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت را اتخاذ تصمیم برای عملیات "وعده صادق" ذکر کرد که ضعف رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش و اقتدار ج.ا.ا را آشکار ساخت.

وی در مورد کمالات اخلاقی و معنوی شهیدان خدمت و مقاومت گفت: اگر علاقمند آشنایی بیشتر با این دو شهید والامقام هستیم خوب است به ویژگیهای پارسایان در خطبه همام مولی الموحدین مراجعه کنیم.

دکتر حسینی در پایان شهادت در راه خدا را آرزوی این دو بزرگوار خواند و خاطر نشان ساخت: آیت الله رئیسی در بعضی جلسات دولت، فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر را شرح می داد که در آخر این نامه دعای حضرت برای خود و مالک آمده است که: «أن یختم لی و لک بالسعادة و الشهادة» خوشا به سعادت‌شان که به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و رسالت امروز ما ادامه راه شهیدان تا نابودی اسرائیل جنایتکار است.

در این گردهمایی باشکوه همچنین حجت الاسلام رستمی نماینده رهبری دردانشگاهها و حجت الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به بیان خاطرات و ویژگیهای آیت الله رئیسی پرداختند و در پایان بیانیه اجلاسیه مبنی بر حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادی قدس شریف قرائت شد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha