پایان تلخ برادران گرایی در مجارستان؛ اسماعیلی با شکست قهرمان المپیک مسافر پاریس شد

تهران- ایرنا- پدیده کشتی فرنگی ایران با شکست قهرمان المپیک به طور رسمی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در پاریس شد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس در شهر بوداپست مجارستان روز گذشته آغاز و امروز (شنبه) با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی نمایندگان ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم در رقابت‌های رنکینگ‌دار کشتی فرنگی در مجارستان بودند. این ۲ قهرمان ایران با شکست برابر رقیبان در مرحله نیمه نهایی مسابقات به مدال برنز قناعت کردند.

بنا بر چرخه انتخابی وزن ۶٧ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در صورتی که هر دو کشتی‌گیر در مجارستان مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

بر همین اساس در پایان مسابقات امشب و برای مشخص شدن ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بین سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد.

این مسابقات بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی برگزار شد و سعید اسماعیلی در مبارزه نخست با نتیجه ۶ بر صفر مقابل محمدرضا گرایی به برتری دست یافت.

در مبارزه دوم نیز سعید اسماعیلی با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل محمدرضا گرایی به برتری دست یافت تا ملی‌پوش وزن ۶۷ تیم کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس شود.

سعید اسماعیلی با قهرمانی کشور و قهرمانی در قاره کهن خود را به عنوان پدیده کشتی فرنگی معرفی کرد و امروز نیز تا ثانیه‌های واپسین از لوئیز اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا پیش بود اما روی یک غفلت مغلوب دارنده نشان طلای جهان شد.

ظهر امروز نیز محمدعلی گرایی کاپیتان تیم کشتی فرنگی با شکست برابر سانان سلیمان‌اف عملا از دور مسابقات حذف و المپیک پاریس را از دست داد. با شکست گرایی و مختاری، امین کاویانی‌نژاد به عنوان نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم انتخاب شد.

شب گذشته نیز مهدی محسن‌نژاد با غلبه بر امیررضا ده‌بزرگی به عنوان نماینده ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم در المپیک پاریس معرفی شد.

به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران با ترکیب زیر راهی المپیک خواهد شد:

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد

۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی

۷۷ کیلوگرم: امین کاوانی‌نژاد

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha