جذب سرمایه‌گذار برای تولید ۳۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان از جذب سرمایه گذار برای تولید ۳۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در این استان خبر داد.

بتول دانش شهرکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سرمایه گذاران در حال سیر مراحل واگذاری زمین هستند.
وی با بیان اینکه انرژی خورشیدی ۲ مزیت بزرگ نسبت به سوخت‌های فسیلی (زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی) دارد، افزود: اگر چه می‌توان هنوز از سوخت‌های فسیلی با منابع محدود استفاده کرد اما خورشید منبع بی پایان انرژی پاک بشمار می رود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تابش مطلوب نور خورشید، ۱۶ منطقه ویژه انرژی خورشیدی در استان در مناطقی همچون چاه نیمه، گراغه، زاهدان، پلان، زرآباد، جکیگور، جلگه چاه هاشم مطالعه و تعیین شده است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با برخورداری از انواع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی به گنجینه‌ای با ارزش تبدیل شده اظهار کرد: یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگابایت در سال‌های اخیر در استان راه‌اندازی شده است.
شهرکی با بیان اینکه مجموعه‌ای از سازوکارها برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان پیاده سازی شده افزود: نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پنج کیلو واتی برای خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین استان نیز در همین راستا هدفگذاری و درحال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha