۳۰۰ طرح بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است

زاهدان - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۳۰۰ پروژه رتبه اول تعداد پروژه‌های افتتاحیه بخش کشاورزی کشور در هفته جهاد کشاورزی امسال را به خود اختصاص داده است.

علیرضا دهمرده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ارتقای امنیت غذایی و نقش اساسی آن در اشتغال مردم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی، سرمایه گذاری و مشارکت بهره برداران و همراهی مسوولان استانی،سهم قابل ملاحظه‌ای در اشتغال، درآمد و معیشت مردم سخت کوش منطقه دارد و این مهم، مسوولیت بخش کشاورزی را دو چندان می‌کند.
وی اجرای موفق طرح های بزرگ تولیدی نظیر توسعه مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار، گلخانه‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش تولید آبزیان، ساخت استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی، کانال آبیاری، مرمت و بازسازی بندسارها، جاده‌های دسترسی به مزارع و قنوات و ساخت کارگاه فرآوری خرما را از مهمترین پروژه‌های هفته جهادکشاورزی امسال برشمرد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها بیش‌از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات بخش خصوصی، دولتی و تسهیلات بانکی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خرداد با شعار امنیت غذایی، جهش تولید و مشارکت مردم بنام هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha