۱۸۷ هکتار گلخانه توسط دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

زاهدان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۷ هکتار گلخانه به همت دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در این استان ایجاد شده است.

اردشیر شهرکی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهار کرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت، توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ها؛ به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.
وی افزود: در دوران خدمت یک‌هزار روزه دولت سیزدهم توسعه گلخانه‌ها در اولویت کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفت و در این مدت با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بیش از ۱۸۷ هکتار گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس خانگی جدید در استان ایجاد و برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار فراهم شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با این میزان افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای در استان با رشدی ۲ برابری از ۴۷ هزار تن به رقم ۹۳ هزار تن ارتقا یافت.
وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز با هدف ایجاد اشتغال روستائیان بیش از پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه "سماک" در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شد و از این تعداد یکهزار و ۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha