آمریکا و انگلیس اطلاعات مهمی را برای بازگرداندن اسرا در اختیار تل‌آویو گذاشته‌اند

تهران- ایرنا- یک رسانه رژیم اسرائیل به نقل از مسئولان ارشد آمریکایی و صهیونیستی اعلام کرد که واشنگتن و لندن اطلاعات بسیار مهمی را به تل آویو داده اند که در موفقیت عملیات بازگرداندن اسرا از اردوگاه النصیرات نقش بسزایی داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کمک های لجستیکی به رژیم صهیونیستی در بازگرداندن اسرا از اردوگاه النصیرات ارائه کرده اند که ماهیت آن مشخص نیست.

منابع صهیونیستی و آمریکایی به هاآرتص اعلام کردند که یگان آمریکایی که از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در اسرائیل فعال است، نقش بسزایی در آزادی چهار اسیر ایفا کرده است.

یک مسئول عالی رتبه رژیم صهیونیستی هم به این رسانه گفته که نیروهای آمریکایی و انگلیسی از داخل این رژیم در جمع آوری اطلاعات درباره اسرا فعالیت می کنند.

به گفته این مسئول، پنتاگون و سازمان سیا اقدام به جمع آوری اطلاعات از مکان حضور اسیران می‌کنند.

همچنین به گفته این مسئول صهیونیست، نیروهای آمریکایی و انگلیسی از پهپاد استفاده و تلفن‌ها را شنود می‌کنند. آمریکا و انگلیس به گفته این مسئول صهیونیست، توان جمع آوری اطلاعات از راه هوا و نیز از طریق سایبری را دارند و این توانی است که تل آویو ندارد.

هاآرتص همچنین به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که کمکی که واشنگتن و لندن به رژیم صهیونیستی در موضوع آزادی اسرا کرده‌اند، ناشی از این نگرش است که آزادی اسرا، رژیم اشغالگر را به پایان جنگ غزه قانع خواهد کرد و یافتن فرماندهان حماس و کشتن آنها نیز عامل دیگری است که تل آویو را متقاعد به توقف جنگ می کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی روز شنبه در ادامه جنایت‌های خود قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در نوار غزه انجام داد که به شهادت ۲۷۴ فلسطینی منجر شد. در میان شهدای این جنایت، ۶۴ کودک و ۵۷ زن به چشم می خورد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات توانسته چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند.

در همین حال، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی با اشاره به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی بی‌گناه در اردوگاه النصیرات اعلام کرد: آنچه دشمن صهیونیستی در منطقه النصیرات انجام داد، جنایت جنگی پیچیده‌ای است و اولین کسانی که از آن آسیب می‌بینند، اسرای صهیونیست هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha