۴۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع آب در روستاهای البرز احداث و اصلاح شد

کرج - ایرنا - مدیر عامل شرکت آبفا استان البرز با بیان اینکه جهادآبرسانی به ۱۵۱ روستای این استان با شتاب در حال انجام است، اعلام کرد: عملیات احداث و اصلاح ۴۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع آب در این روستاها به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا، "حمیدرضا نامداری" روز دوشنبه در نشست خبری افزود: جهادآبرسانی با اهتمام دولت سیزدهم و همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) از سال ۱۴۰۲ در روستاهای استان آغاز شده که اکنون با شتاب پیش می رود.

وی گفت : احداث ۲ مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آب، ۲۰ هزار متر خط انتقال، ۲۰ هزار متر اصلاح شبکه و واگذاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در روستاهای استان از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

نامداری با بیان اینکه البرز به رتبه نخست اجرای طرح های محرومیت زدایی آب در کشور دست یافته است، ادامه داد: با اهتمام صورت گرفته، مشکل آبرسانی روستای ایپک شهرستان اشتهارد به عنوان یکی از روستاهای هدف، پس از ۲۰ سال برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز افزود: به منظور پیشگیری از افت فشار و قطع جریان آب در روستای زکی آباد شهرستان چهارباغ نیز با همکاری گروه های جهادی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع)، اصلاح شبکه آب به طول ۶ هزار متر و واگذاری حدود ۲۵۰ فقره انشعاب عملیاتی شد.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به اجرا درآمد و حدود ۹۵۰ خانوار تحت پوشش طرح های جدید آبرسانی قرار خواهند گرفت.

حدود ۳۰۰ روستا با جمعیتی افزون بر۲۰۰ هزار نفر در استان البرز وجود دارد که ۱۶۵ روستای آنها تاکنون تحت پوشش شرکت آبفا قرار گرفته و مابقی دارای آبرسانی خصوصی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha