ایستگاه پمپاژ منطقه امامزاده جعفر وارد مدار شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع آب گچساران گفت: ایستگاه پمپاژ منطقه امامزاده جعفر این شهرستان که در ۱۰ خرداد امسال به دلیل نوسانات برقی قطع شده بود با تعمیر دستگاه‌های پمپ الکتروموتور هم اکنون وارد مدار شده است.

سیدمعصوم افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از وقفه بوجود آمده در تامین آب باغ های کشاورزان زیر پوشش فاز نخست طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر دوباره رهاسازی و آب ایستگاه پمپاژ پاکوه برای کشاورزان از سرگرفته شد و هم اکنون آبرسانی به باغ ها و زمین های کشاورزی روستاهای پاکوه،ماهور باشت، بیدزرد،سربیشه، خربل و سرآب ننیز به وسیله ایستگاه پمپاژ پاکوه در حال انجام است.

وی بیان کرد: الکتروپمپ های ایستگاه پمپاژ پاکوه در ۱۰ خرداد امسال به دلیل نوسانات برقی ناشی از جابجایی تامین بار برق منطقه امامزاده جعفر از محل فیدر شهرستان باشت، از مدار بهره برداری خارج شدند و در این زمینه مشکلاتی برای باغداران این منطقه بوجود آمده بود.

افضلی با بیان اینکه این ایستگاه پمپاژ آب بیش از سه هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تامین می کند ادامه داد: برای رفع این مشکل تیم هایی از شرکت مدیریت توزیع برق استان و شهرستان و شرکت انتقال

برق تشکیل و مسیر خط انتقال برق تا ایستگاه پمپاژ ، از جمله ترانس ها و تابلوهای مستقر در ایستگاه پمپاژ را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر وارد مدار شد

رئیس اداره منابع آب گچساران گفت:همچنین برای رفع مشکل آب و جلوگیری از خسارت به باغات کشاورزان این منطقه جلسه ای تشکیل و مصوب شد که با استفاده از چاه های آهکی و آبرفتی مجاور باغات و تانکرهای آبرسانی

سیار آب باغات این منطقه تامین شود که این اقدام در این مدت با استفاده از تانکر های سیار دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری،آب فاضلاب،شرکت نفت و گاز و شرکت پتروشیمی باغات روستاهای سرآبننیز، خربل و سربیشه تامین آب انجام شد.

وی اظهار کرد: ایستگاه پمپاژ پاکوه بعد از تثبیت نوسانات برقی هم اکنون با ۲ دستگاه الکتروموتور پمپ وارد مدار شد و بزودی و الکتروموتور دیگر این طرح پس از تعمیر نصب خواهد شد.

افضلی ادامه داد: یک دستگاه الکتروموتور پمپ کوپلینگ شده برای رفع مشکل ایستگاه پمپاژ پاکوه در دستور کار خرید قرار گرفته است.

ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر وارد مدار شد

رئیس اداره منابع آب گچساران گفت: این طرح، تأمین آب اراضی ماهور باشت _امامزاده جعفر را به میزان سه هزارو ۵۰۰ هکتار تامین می کند و این پروژه در اواخر سال ۱۳۹۵ وارد مدار بهره‌برداری شد.

افضلی گفت: این طرح آبی سالانه ۲۴ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال می دهد.

وی ادامه داد: در این طرح آبی اقداماتی از جمله بند انحرافی بتنی، کانال انتقال آب، ایستگاه پمپار با ۱۲ الکتروموتور ۶۳۰ کیلووات، ۵۹ دستگاه تابلو برق، شبکه انتقال برق و ترانس های زمینی، هفت کیلومتر خط انتقال فلزی،

۴۵ کیلومتر خط جی آر پی، ۱۰ کیلومتر خط پلی اتیلن، مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب، انشعابات و تأسیسات کنترل دبی و فشار در سطح دشت انجام شده است.

روستاهای پاکوه، کلاغ نشین، ماهور باشت و امامزاده جعفر از توابع دهستان گرمسیری دهستان امامزاده جعفر به ترتیب در ۱۵تا ۳۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارند.

دشت ۱۰ هزار هکتاری امامزاده جعفر یکی از دشت های حاصلخیر جنوب کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha