تاکید چین بر پایبندی این کشور به تمامیت ارضی ایران

نیژنی نووگورود-ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین روز دوشنبه در دیدار با سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی این کشور به تمامیت ارضی ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ در دیدار وانگ‌یی وزیر خارجه چین و علی‌باقری‌کنی سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان، پکن بر پایبندی بر تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وانگ‌یی با تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، روابط ایران و چین را راهبردی ارزیابی کرد و گفت: این کشور مصمم به توسعه روابط راهبردی در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان نیز مناسبات ایران و چین را ریشه دار و تاریخی و در مسیر ارتقا در همه عرصه‌ها دانست و گفت: چندجانبه گرایی که ایران و چین پرچم دار آن هستند راه حل مشخص برای حل مشکلات جهانی است.

باقری‌کنی ، در ادامه هشت ماه جنایت اشغالگران صهیونیستی را نمونه‌ای از شکست یکجانبه گرایی دانست.

وی از مواضع دولت چین در نشست اخیر شورای حکام قدردانی کرد.

علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس در ساعات ابتدایی امروز وارد نیژنی نووگورود روسیه شد.

این اولین اجلاس وزاری امور خارجه بریکس است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو رسمی در آن شرکت می‌کند.

باقری در ساعات ابتدایی امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه و پس از ورود به نیژنی نووگرود روسیه عنوان کرد علاوه بر مشارکت فعال در نشست‌های امروز بریکس در دیدارهای دوجانبه در حاشیه نشست نیز با کشورهای مختلف در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی رایزنی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha