مانور مدیریت مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - مانور مدیریت مصرف برق ادارات و دستگاه‎‌های اجرایی استان مرکزی روز دوشنبه با حضور ۵۲ گروه سنجش برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در حاشیه برگزاری این مانور گفت: این مانور در راستای اجرای مصوبه ه‍یات دولت برای مصرف بهینه دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین استفاده از مولدهای دیزلی برای حفظ تاب‌آوری ادارات با همکاری بسیج برگزار شد.

محمود محمودی افزود: تمام ادارات استان مرکزی باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به روز جاری کاهش دهند، در غیر این صورت با قطع برق مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: در این مانور میزان همکاری ۱۶۷ دستگاه دولتی در ۱۲ شهرستان استان مرکزی را با مراجعه به ادارات بررسی و به کارگیری مولدهای خود تامین و سایر راهکارهای تعیین شده در ساعات اوج بار مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: همچنین میزان مصرف برق ادارات از طریق کنترل داده‌های لحظه‌ای جمع‌آوری و توسط کنتورهای هوشمند، مورد بررسی قرار گرفت.

محمودی، با بیان اینکه میزان کاهش مصرف برق دستگاه‌های اجرایی پایش و نتیجه به مسئولان مرتبط استان اعلام می‌شود، بیان کرد: از جمله مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار بر اذهان عمومی، چگونگی مصرف برق ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی است و به همین منظور تمامی ادارات در سال جاری مکلف شده‌اند با به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود، مصرف خود را طبق دستورالعمل ابلاغی کاهش دهند.

وی گفت: رصد مصرف برق ادارات توسط کنتورهای هوشمند انجام می‌شود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند گزارش را مشاهده کنند و میزان مصرف برق هفتگی ادارات توسط شرکت توزیع برق به استانداری ارایه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: روند رشد بار سرمایشی در کشور به طور معمول از خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و ضروری است الگوی مصرف به خصوص استفاده بهینه از وسایل سرمایشی که بخش عمده اوج مصرف را به خود اختصاص می‌دهد، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمودی، خاموش کردن چراغ‌های اضافی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، حذف وسایل برقی غیرضروری و به مدار آوردن دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق عنوان کرد.

۸۱۵ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha