تامین برق پایدار ۴۱روستای سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: مناطق محروم درحالی زیر چتر عدالت رئیس جمهور شهید بودند که ۴۱ روستای این استان در دولت سیزدهم از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شد.

محمد رئیسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم آمادگی برای برق‌رسانی به تمامی روستاهای فاقد برق واجد شرایط فراهم شد، بیان کرد: در سیستان و بلوچستان نیز ۴۱ روستا دارای برق پایدار شدند که اعتبار هزینه شده برای برق‌رسانی به این تعداد روستا ۸۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: ساخت شبکه فشار متوسط در منطقه کوچینگ نیکشهر، ساخت شبکه جدید در منطقه تلنگ قصرقند، برق‌رسانی به چاه‌های آب شرب (طرح رفع تنش آبی)، ساخت شبکه فشار متوسط دو مداره مهرستان (در حال انجام) از جمله پروژه‌های شاخص انجام شده و در دست اقدام این شرکت در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به بخش برق‌رسانی روستایی، خاطرنشان کرد: شرایط برق‌رسانی به ۳۵ روستای استان انجام شده که به‌تناوب برق‌رسانی به این مناطق انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، افزود: قبل از انقلاب تنها ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند بودند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این عدد در حال حاضر پنج هزار و ۷۳۸ روستا است.
رئیسی گفت: ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۷۲ هزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و ۱۱ هزار دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha