۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85504303
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ضرورت کسب رضایت گندمکاران سمنان / خرید تضمینی از ۲۱ هزار تن گذشت

سمنان - ایرنا- مسایل و مشکلات خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان سمنان در نشستی با حضور مسوولان برگزار و ایجاد رضایتمندی هرچه بیشتر کشاورزان، ارتقای کیفیت گندم و خرید ۲۱ هزار تن گندم تاکنون از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار سمنان روز دوشنبه در نشست بررسی و رصد وضعیت خرید تضمینی گندم استان سمنان در اداره کل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: پیگیری پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران در کمترین زمان ممکن یکی دیگر از مواردی است که باید در راستای افزایش رضایتمندی کشاورزان، توسط این کارگروه در دستور کار قرار گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: گندم برایکشور یک کالای راهبردی و حیاتی است و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم یکی از اقدامات ارزنده شهید جمهور، آیت الله دکتر رییسی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه در استان با رویکرد دولت سیزدهم، همزمان با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، مطالبات کشاورزان و گندمکاران به موقع پرداخت شد، ادامه داد: سمنان با وجود اینکه یک استان صنعتی و کم آب است، اما در خصوص کشت و برداشت گندم، یکی از استان های شاخص کشور محسوب می‌شود.

به گفته هاشمی، با توجه به فرارسیدن فصل خرید تضمینی گندم، مراقبت و حراست از مراکز نگهداری، تسهیل در امر دسترسی کشاورزان به سالن و مراکز نگهداری گندم و مدیریت امر حمل و نقل، در دستور کار باشد.

استاندار سمنان یادآور شد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ضرورت دارد تا تمهیدات لازم را برای ذخیره و نگهداری گندم در سیلوهای استان به منظور مدیریت امور، اتخاذ کند تا مشکل و کمبودی در این بخش وجود نداشته باشد.

پیش بینی تولید ۱۱۶ هزار تن گندم در سمنان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان نیز د راین نشست گفت: تولید گندم امسال را در استان ۱۱۶ هزار تن برآورد شد که از این میزان برآورد خرید گندم در سال زراعی جاری ۸۵ هزارتن است.

ضرورت کسب رضایت گندمکاران سمنان / خرید گندم از ۲۱ هزار تن گذشت

عبدالرحیم تحصیلی با اشاره به پیش بینی ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم برای استان افزود: امروز ۱۰ مرکز در غرب و مرکز استان سمنان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۲ مرکز خرید تضمینی نیز امروز دایر شد و در مجموع ۱۲ مرکز خرید تاکنون شروع به فعالیت کرد، افزود: ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم از ۳۷۶ محموله تاکنون خریداری و تحویل مراکز خرید تضمینی استان شده است.

این مسوول بر حمل گندم کیفی از سایر استان ها به منظورمخلوط کردن با گندم های موجود با هدف افزایش کیفیت آرد تولیدی تاکید و اضافه کرد: میزان گندم کیفی پیش بینی شده برای حمل ۲۴ هزار تن است که از آن میزان تاکنون ۱۷ هزار تن از طریق ریلی و جاده ای وارد استان شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان بیان کرد که میزان مجوز ارسال گندم از سمنان به استان مازندران پنج هزارتن است که از این میزان ۲ هزار و ۸۵۰ تن تا کنون از استان ارسال شد.

فعالیت ۳۲ مرکز خرید تضمینی خوشه‌های طلایی در نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی شد که ۲۴ مرکز خرید تضمینی گندم مربوط به اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان است که به عنوان مباشر اقدام به خرید تضمینی می‌کند.

۷۶ هزار تن محصول گندمکاران استان سمنان به قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۲ خریداری شد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۹ درصدی داشت.

سال ۱۴۰۳ با توجه به میزان نزولات آسمانی، پیش‌بینی تولید گندم در استان سمنان حدود ۱۱۶ هزار تن و برآورد میزان خرید تضمینی این محصول حدود ۸۵ هزار تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha