مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

ساری- ایرنا- حمایت از شالیکاران و قاعده‌گذاری برای واردات برنج، افزایش ظرفیت و توسعه بنادر، تدوین دستورالعمل مولدسازی اموال دولتی به ویژه پلاژها و اماکن تفریحی و طرح بهره‌برداری صیانتی از تالاب میانکاله مهمترین تصمیم های گرفته شده در آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید به مازندران است، چهار مطالبه ای که مردم این خطه از رئیس جمهور آینده نسبت به عملی شدن آن تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید که بیست وهفتم اردیبهشت امسال همراه با اعضای هیات دولت در قالب دور دوم سفرهای استانی به مازندران سفر کرده است، طبق اعلام رسمی سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت به مهمترین نظام مسایل زیر ساختی برای توسعه و رونق اقتصادی مردم این خطه توجه ویژه ای کردند، مردم و مسوولان مازندران می گویند اگر رئیس جمهور آینده به این چهار تصمیم رئیس جمهور شهید اهتمام کند، رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

مردم و مسوولان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خطاب به رئیس جمهور آینده کشور گفتند: تولیدات کشاورزی و صنعت گردشگری این استان در کنار سه بندر در سواحل دریای خزر و سه فرودگاه، مهمترین و بیشترین ظرفیت برای توسعه و رونق اقتصادی را دارد، موضوعی که رئیس جمهور شهید به درستی به اهمیت آن پی برده و تصمیم گیری کرده است.

آنان با اظهار این که شهید خدمت تصمیم‌های کلیدی برای توسعه اقتصادی و افزایش درآمد مردم مازندران گرفته است، تصریح کردند: از آن جایی که مازندران ۴۲ درصد برنج کشور را تامین می کند، رفع دغدغه برنج‌کاران از واردات بی رویه، کاهش هزینه تولید، تامین نهاده های کشاورزی و لزوم مکانیزاسیون مورد تاکید است، تصمیمی که رئیس جمهور شهید در سفر به مازندران برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران دستور و تصمیم گیری کردند.

مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

شالیکاران مازندران گفتند: تصمیم‌های شهید آیت الله رئیسی برای حمایت از برنج‌کاران باید از سوی رئیس جمهور آینده پیگیری و عملی شود، رئیس جمهور شهید برای حل مشکل برنج‌کاران مصمم بود و معتقد بود که با برنامه‌ریزی‌های میان مدت و مدیریت در واردات برنج، مشکلات تولید کنندگان گره گشایی می شود.

برنجکاران مازندران بیان کردند: اظهارات رئیس جمهور شهید مبنی بر این که دست دلالان باید از زنجیره برنج قطع شود، نکته ای است که رئیس جمهور آینده باید وضعیت بازار برنج را ساماندهی کند، امروز قیمت برنج مازندران به نسبت هزینه تولید و نرخ تورم برای تولید کنندگان با صرفه نیست.

یکی از برنجکاران بخش لاله آباد بابل می گوید: دولت برای اینکه دست واسطه‌ها را کوتاه کند باید به صورت کارشناسی هزینه تولید برنج را به عنوان قیمت پایه پیش از برداشت اعلام کند تا شالیکاران محصول خود را با خیال آسوده به بازار عرضه کنند.

جلیل صمد آقایی با اظهار این که برنجکاران مازندران حمایت از تولید، تثبیت نرخ عادلانه برنج و مبارزه با دلالی را از جمله انتظارات خود از ریاست جمهور آینده عنوان می کنند، ادامه داد: اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و رئیس جمهور آینده همانند رئیس جمهور شهید که به درستی به نظام مسایل کشاورزان پی برده است، باید با برنامه ریزی صحیح و تثبیت قیمت عادلانه برنج کشاورزان را در امر تولید تشویق کند.

وی تصریح کرد: شالیکاران یکی دیگر از مهمترین برنامه های مورد انتظار از رئیس جمهور آینده و دولتش برای حمایت از بخش کشاورزی را تکمیل هر چه سریعتر سد هراز برای ذخیره سازی آب این دشت ۱۱۰ هزار هکتاری عنوان می کنند.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

افزایش ظرفیت و توسعه بنادر مازندران، دومین مطالبه مردم از رئیس جمهور آینده

مردم و مسوولان مازندران گفتند: باید از ظرفیت بنادر مازندران به عنوان فرصت و ظرفیتی برای توسعه اقتصاد دریامحور در راستای تحقق فرامین رهبرمعظم انقلاب به شکل مطلوب استفاده کرد، مازندران بیشترین سواحل دریای خزر را در شمال کشور دارد، اما مردم این خطه همچنان از ظرفیت همسایگی آبی با کشورهای همسایه در روابط تجاری کمتر سود بردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان این که رئیس جمهور شهید چگونگی سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های بنادر در این خطه شمالی را تصمیم گیری کردند، گفت:‌ در صورت تحقق این مهم می‌توان به اهداف مورد نظر در بخش اقتصادی استان و کشور دست یافت.

سعید کیاکجوری وجود سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکار را سه مزیت بزرگ اقتصادی مازندران توصیف کرد و گفت: علاوه بر استفاده اصولی از ظرفیت‌های موجود، سرمایه‌گذاری اصولی برای توسعه زیرساخت‌ها در این بنادر یک ضرورت غیر قابل انکار است.

این مسوول مازندران خطاب به رئیس جمهور آینده با اشاره به واقع شدن مازندران در مسیر کریدور شمال- جنوب، اظهار داشت: در صورت فعال شدن این کریدور، افزایش تعداد بنادر در دیگر شهرهای مازندران دور از انتظار نخواهد بود.

وی از دریا به‌عنوان یک مزیت بزرگ اقتصادی یاد کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف مورد نظر بویژه برای رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری در استان برنامه داریم و یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق این مهم استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور و فعال شدن بیش از پیش بنادر است.

مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

لزوم تحقق مولدسازی پلاژهای دولتی سواحل مازندران به نفع مردم

تدوین دستورالعمل مولدسازی اموال دولتی به ویژه پلاژها و اماکن تفریحی در مازندران سومین تصمیم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید برای توسعه و حمایت از اقتصاد مردم این خطه بوده است، تصمیمی که مسووولان مردم مازندران بر لزوم تحقق آن از سوی رئیس جمهور آینده به نفع استان تاکید دارند.

مولدسازی پلاژهای دولتی به نفع مردم بعد از دستور صریح رئیس جمهور شهید برای آزادسازی سواحل با هدف توسعه اقتصادی و رونق گردشگری در استان مازندران در مسیر تحقق قرار گرفته است، تصمیمی که در دور دوم سفر هیات دولت سیزدهم به این خطه مورد تاکید شخص آیت الله رئیسی قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران تصمیم تدوین دستورالعمل مولدسازی اموال دولتی به ویژه پلاژها و اماکن تفریحی در استان را گامی مهم برای حل مشکلات مربوط به چرخه اقتصادی استان دانست و گفت:‌ در صورت تحقق این مهم و درآمد حاصل از مولد سازی اموال دولتی، انقلابی در چرخه تولید و اقتصادی کشور از جمله مازندران ایجاد خواهد شد.

سیداسماعیل هاشمی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم با اجرای طرح مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی، فرصت بزرگی را برای ایجاد تحول بزرگ اقتصادی در استان ایجاد کرده است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا از این ظرفیت و فرصت طلایی برای دستیابی به توسعه پایدار استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: منابع اعتباری حاصل از فروش اموال مازاد دولتی برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و سرمایه گذاری در بخش های مختلف همان منطقه هزینه خواهد شد.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای شتاب بخشیدن در اجرای طرح مولد سازی اموال مازاد دولتی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان باید مولد سازی دارایی های دولت را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از شناسایی ۱۷۴ ملک مازاد دولتی در این استان خبرداد و با بیان اینکه هدف گذاری فروش اموال مازاد دستگاه اجرایی استان باید در سال جاری مشخص شود، تصریح کرد: طرح مولد سازی اموال مازاد دولتی به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری کمک شایانی خواهد کرد.

مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

طرح بهره‌برداری صیانتی از تالاب میانکاله

رفع چالش زیست محیطی و شکوفایی ظرفیت گردشگری میانکاله همواره مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود و آیت الله رئیسی ۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۰ در دور اول سفر استانی خود به همراه اعضای هیات دولت با توجه به اهمیت موضوع در بدو ورود به مازندران و پس از استقبال توسط مقامات دولتی، از تالاب میانکاله بازدید کرد و پس از آشنایی با مشکلات زیست محیطی این منطقه، دستوراتی را برای احیای دوباره این زیستگاه صادر کرد.

بازدید میدانی رئیس جمهور شهید، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار وقت مازندران و شماری دیگر از مسوولان ملی و استانی از این زیستگاه منحصر به فرد و تاکید شهید آیت الله رئیسی مبنی بر اجرای طرح های زیست محیطی برای حفاظت از تالاب میانکاله، بارقه های امید را در دل دوست‌داران طبیعت و محیط زیست و همچنین بومیان منطقه زنده کرد تا شاهد احیای دوباره این زیستگاه منحصر به فرد باشند.

کارشناسان تفکرات جزیره‌ای و بخش‌نگری مدیران ادارات دولتی در سطح ملی در دهه‌های گذشته و در ورای آن فقدان اراده‌ای محکم برای تدوین طرح جامع گردشگری در مازندران را مهم‌ترین دلیل عقب ماندگی منطقه میانکاله مازندران در حوزه گردشگری به عنوان پول سازترین صنعت جهان برمی‌شمارند که با ورود موفق دولت به نظر می رسد که این تفکرات در حال فراموشی است.

رفع چالش زیست محیطی و شکوفایی ظرفیت گردشگری میانکاله در ۲ سفر استانی به مازندران مورد تاکید رئیس جمهور شهید قرار گرفت که پس از آشنایی با مشکلات زیست محیطی این منطقه، تصمیم طرح بهره‌برداری صیانتی از تالاب میانکاله را اتخاذ کردند.

مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

مازندران دارای ۲ تالاب بین المللی میانکاله و فریدونکنار و چندین تالاب و آبگیر محلی چون ساهون، لپو و پلنگان، ولشت، استخرپشت، گل پل، خضر نبی، شورمست، دریوک، سراندون و بالندون، گز و کندوچال است.

مازندران همچنین افزون بر ۸۰۰ قطعه آب‌بندان به مساحت ۱۷ هزار هکتار دارد. همه ساله در فصل زمستان ۹۰ گونه پرنده مهاجر زمستان گذران با جمعیت حدود یک میلیون بال به مازندران مهاجرت می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون بیش از ۴۹۰ گونه جانوری از رده های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها در زیست بوم مازندران شناسایی شده اند.

پرندگان با ۳۱۷ گونه از ۵۸ خانواده، پستانداران با ۶۳ گونه و ۱۹ خانواده، دوزیستان با ۹ گونه از ۶ جنس و ۶خانواده، خزندگان با ۲۶ گونه از ۲۱ جنس و ۱۱ خانواده و ماهی ها با ۷۵ گونه بخشی از تنوع زیستی حیات وحش مازندران را تشکیل می‌دهند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران، تعداد شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان سه هزار و ۲۲۹ شعبه در ۵۹ حوزه انتخابیه است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت، ‌۶۸۶ شعبه سیار، ‌هزار و ۴۵۹ َشعبه شهری و هزار و ۷۷۰ شعبه روستایی است.

مطالبات مازندرانی‌ها از رئیس جمهور آینده

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان ورود به پاستور از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز ثبت‌نام کردند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد تا از همان فردایش تا هفتم تیرماه به تبلیغ و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند.

مردم روز هشتم تیرماه پای صندوق می روند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند اما در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha