هواشناسی اصفهان برای رگبارهای همرفتی و تندباد لحظه ای هشدار زرد صادر کرد

اصفهان - ایرنا - اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه ای برای فعالیت ۲ سامانه رگبارهای همرفتی و تندبادهای لحظه ای تا پایان هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، براساس هشدار مرکز پیش‌ بینی سازمان هواشناسی، هشدار سطح زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای پیش بینی کرد از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه باد و گرد و خاک، وزش بادهای به نسبت شدید تا شدید، تند بادهای لحظه ای، کاهش دید افقی و کیفیت هوای مناطق مناطق اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، برخوار، نجف آباد، دهق، فلاورجان، لنجان، فریدن، کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، بویین میاندشت، کبوتر آباد، ورزنه و فرودگاه اصفهان را در بر می گیرد.

براساس این گزارش، فعالیت سامانه همرفتی دیگری نیز از اواخر وقت امروز /دوشنبه/ تا چهارشنبه هفته جاری را شاهد خواهیم بود که پدیدار شدن روان آب و جاری شدن رودخانه های فصلی، مه آلودگی، کاهش دید، صاعقه و تگرگ را به دنبال خواهد داشت.

بر همین اساس، منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی در اصفهان، اسلام آباد موگویی، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، شاهین شهر و میمه، دهق، سمیرم، دهاقان، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، لنجان، گلپایگان، مورچه خورت، نجف آباد و نایین پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه نسبت به رخداد سقوط بنرها و سازه های نیمه کاره، شکستن درختان فرسوده، اختلال در حمل و نقل جاده ای و همچنین کاهش دید و سیلاب های محلی هشدار صادر گردید و به شهروندان نیز توصیه شده در طول مدت فعالیت این سامانه ها از انجام هرگونه فعالیت ورزشی در هوای باز، گردشگری و کوهنوردی همچنین توقف در زیر درختان فرسوده و بستر رودخانه های فصلی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان، تاکنون به بیش از ۱۳۰ کیلومتر از راه‌ها، ۱۹۷ دهانه پل و سازه های فنی و ۱۳۰ واحد مسکونی استان در پی سیلاب های بهاری خسارت وارد شده است.

همچنین اوایل خرداد جاری نیز وزش باد شدید و تندباد سبب سقوط ۵۴ اصله درخت و آسیب زدن به ۱۶ دستگاه خودرو در اصفهان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha