۲۳۰ پروژه آموزشی تهران در دولت سیزدهم تحویل داده شد

تهران - ایرنا - استاندار تهران گفت: ۲۳۰ پروژه آموزشی با حدود ۱۳ هزار متر مربع زیربنا در دولت سیزدهم ساخته شد که حدود ۷۵ هزار دانش آموز را در خود جای می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی افزود: بسترهای آموزشی زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم می‌کند بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: سرانه آموزشی هر دانش‌آموز در دنیا معادل هشت متر مربع است که در تهران این عدد ۴.۷۴ است و با استاندارد جهانی فاصله داریم و این کسری را دولت به تنهایی جبران نمی‌تواند جبران کند و نیازمند مساعدت و همراهی خیرین هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: خیرین زمینه رشد و توسعه زیرساخت علمی ایران فراهم کرده‌اند،آنچه که امروز در این محفل نورانی شاهدیم با کلمات و واژه‌ها ترسیم نمی‌شود. گذشت از مال در راه علم و آگاهی کاری بسیار بزرگوارانه است که خیرین در این راه خیر گام برداشته‌اند.

فخاری عنوان کرد: خیرین افرادی هستند که در این مسیر الهی از سایرین سبقت می‌گیرند و تلاش می‌کنند که گام‌های چندگانه‌ای بردارند. بسیاری از افراد می‌خواهند که در راه کمک به دیگران قدم بردارند اما از نظر مادی این توانایی را ندارند که خیر شوند.

وی افزود: در استان تهران امروز کسورات در بخش آموزشی بسیار است، هرچند که دولت خدمتگزار و مردمی همواره در مسیر جبران کسری‌ها بود و رئیس جمهور هم در راه خدمت به درجه شهادت نائل آمد اما همه در کنار هم باید برای توسعه دانش و زدودن نادانی‌ها باید تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha