انتقاد فرماندار شوش از تاخیر پرداخت تسهیلات بانکی در این شهرستان

دزفول – ایرنا – فرماندار شوش با انتقاد از تاخیر در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت و ازدواج جوانان در این شهرستان گفت: سخت گیری و تاخیر فراوان برای پرداخت تسهیلات اشتغال و جوانی جمعیت موجب انتقاد شهروندان این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی بانکها با موضوع رفع مشکل و تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و اشتغال در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری شوش بیان کرد: انتظار از بانک‌ها حرکت در راستای سیاست‌های دولت انقلابی سیزدهم برای گره گشایی و کمک به جوانان و مردم است.

وی با بیان اینکه انتظار از شعبه بانک‌های مستقر در این شهرستان حمایت جدی‌تر از طرح‌های اشتغال زا است، بیان کرد: کمک به ازدواج و جوانی جمعیت از جمله رویکردهای اساسی کشور است که تاخیر در پرداخت تسهیلات به جوانان در این موضوعات قابل قبول نیست.

فرماندار شوش با تاکید بر پرهیز بانک‌ها از سخت گیری‌های بی‌مورد در پرداخت تسهیلات به جوانان این شهرستان گفت: بانک‌ها در تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی و قرض الحسنه به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر باید بیشتر تلاش کنند.

وی به بانک‌هایی که تامین اعتبار و سهمیه بودجه‌ای آنها توسط استان تایید شده ۲ هفته فرصت داد نسبت به فراخوان متقاضیان برای تشکیل پرونده اقدام و گزارش پرداختی را به فرمانداری ارایه کنند.

حویزه از برخی بانک‌ها برای دریافت ضامن خارج از قاعده، مبنی بر ضامن حقوق بگیر همان بانک، انتقاد کرد و دستور لازم برای اصلاح و پذیرش ضمانت طبق شیوه نامه‌های ابلاغی و جاری، تسهیلات را صادر کرد.

وی تکریم ارباب رجوع را مهمترین مطالبه از دستگاه‌های شوش دانست و افزود: تکریم ارباب رجوع و تسهیل در روند تسهیلات اعطایی به آنها باید در اولویت کار تمامی بانک‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار شوش در این نشست طی تماس تلفنی با معاون اقتصادی استاندار خوزستان و همچنین برخی از مدیران عامل بانک‌های استان نسبت به تخصیص بودجه و اعتبار و همچنین تسریع و در نظر گرفتن سهمیه خاص با توجه به میزان قابل قبول ازدواج و فرزند آوری در شوش رایزنی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha