هشدار هواشناسی سطح زرد زنجان تا روز چهارشنبه اعتبار دارد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی فعال در استان موجب بارشهای رگباری و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان خواهد شد که بر همین اساس هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده تا اواخر وقت /فردا/ چهارشنبه اعتبار دارد.

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ امروز آسمان اغلب مناطق استان عمدتا ابری خواهد بود و شرایط جوی ناپایداری که در منطقه حاکم است طی روزها آینده نیز همچنان ادامه می یابد.

وی یادآور شد: این وضعیت جوی گاه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد.

قدیمی اظهار داشت: در مجموع بارشهای قابل ملاحظه ای را برای استان انتظار نداریم ولی به دلیل ماهیت همرفتی بارشها به صورت محلی، رشد ابر و رگبارهای شدید را در برخی مناطق شاهد خواهیم بود.

وی ادمه داد: این شرایط جوی به طور ضعیف‌تر طی روزهای آینده هم ادامه می یابد و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه وجود دارد که بر این اساس توصیه می شود هم استانی ها از اتراق و تردد کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و به دلیل رعد و برق های متناوب در فضاهای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

قدیمی گفت: استان زنجان به لحاظ دمایی تغییرات محسوسی را طی روزهای آینده نخواهد داشت.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته ایستگاه لولک آباد با ۹ درجه کمترین و چورزق با ۳۴ سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کرد.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۲۴ درجه، ابهر ۱۳ و ۲۶ درجه،‌ خرمدره ۱۴ و ۲۶ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۲ درجه، گرماب ۱۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد،‌ قیدار ۱۱ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha