تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور 

تهران- ایرنا- رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور و رفع دغدغه مردم در بخش مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "ارسلان مالکی" امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری افزود: در بخش زمین در دولت سیزدهم تفاقات بزرگی افتاد و تا پیش از استقرار دولت برنامه جدی در بخش مسکن وجود نداشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پیش از دولت سیزدهم تامین زمین برای ساخت مسکن با کندی انجام می‌شد و حتی در مقاطعی با توقف همراه بود، به‌طوری که با کسری شدید زمین مواجه بودیم.
وی از تحصیل ۱۵۳هزار هکتار زمین در یک‌هزار روز خدمات دولت سیزدهم خبر داد که ۱۱۰ هزار هکتار آن برای ساخت مسکن مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفت.

مالکی اظهارداشت: از آمار یاد شده ۴۸هزار هکتار به صورت قطعی در اختیار طرح مسکن قرار گرفت و با تخصیص ۳۱هزار هکتار برای مسکن نیز در کارگروه‌های کارشناسی مخالفت شد؛ این مساله نشان می‌دهد ما هر زمینی را برای ساخت مسکن اختصاص ندادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از به کارگیری ۵۰ مشاور تخصصی شهرساز خبره به منظور مکان یابی شهرک‌های مسکونی در سطح کشور خبر داد و گفت: حاصل مطالعه این افراد شناسایی ۱۰۰ نقطه در کشور به منظور شهرک سازی بود که تاکنون ۶۰ شهرک مرحله تصویب را در کارگروه‌های فنی تخصصی و شورای برنامه‌ریزی طی کرده و عملیات اجرایی آماده سازی و ساخت در ۱۱ شهرک نیز آغاز شده است.
وی ادامه‌داد: در مدت یک‌هزار روز خدمات دولت سیزدهم پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها و نهادها شناسایی شد و همچنین در توافق با بخش خصوصی و نهادهای دارای زمین ۲۳ هزار هکتار زمین شناسایی و بخش زیادی از توافقات به این منظور انجام شد. در عین حال توافقاتی در همین زمینه با بنیاد مستضعفان و اوقاف داشتیم.

رفع تعرض فوری از ۶۹۰۰ هکتار اراضی

معاون وزیر راه و شهرسازی از ۱۵ هزار و ۲۰۲ مورد رفع تعرض اراضی دولتی توسط یگان حفاظت این سازمان در مدت یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: هفت‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این سازمان مورد تعرض قرار گرفته بود که تاکنون ۶هزار و ۹۰۰ هکتار آن رفع تعرض شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۴۸ هزار پرونده حقوقی اختلافی با مردم را به سرانجام رساندیم که اقدام بزرگی محسوب می‌شود.
وی همچنین از آغاز یک‌هزار و ۵۷۰ پروژه آماده سازی، تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع در کمیته‌های تخصصی با حضور اساتید متخصص دانشگاه‌ها خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha