استاندار خراسان رضوی یک آموزشگاه را در بخش مرکزی مشهد افتتاح کرد

مشهد- ایرنا- آموزشگاه ۶ کلاسه متوسطه اول شهید حسن قاسمی روستای "ساغروان" از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا یعقوبعلی نظری در آیین آغاز به کار این آموزشگاه گفت: تلاش خیران و مسوولان این شهرستان منجر به نتیجه رسیدن این طرح آموزشی شد که لازم است تلاش ها در این حوزه ادامه پیدا کند و تا سه سال آینده ادامه داشته باشد تا کمبود مدارس و کلاس های آموزشی در حاشیه شهر مشهد جبران شود و به سرانه لازم برسد.

وی افزود: نهضت ساخت مدارس ادامه خواهد داشت و این گونه آیین ها، بهترین مجالس تکریم شهدا و رییس‌جمهور شهید است و باید این راه ادامه یابد.

استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است تا در ساخت تعدادی از مدارس با جامعه هتل‌داران کشور هماهنگ شود تا با توجه به ظرفیت زیاد این صنف و با همکاری آنها در این امر خیر، گامهای بلندتری برداشته شود.

نظری با اشاره به این که چهار هزار کلاس درس در دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است افزود: برای ساخت پنج هزار کلاس درس نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است که نیمی از آن با یاری خیران ساخته می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز حاشیه افتتاح این آموزشگاه گفت: رسیدن به سرانه آموزشی استاندارد به دلیل مهاجرت و حضور مردم در نقاط حاشیه شهر مشهد با وجود ساخت فضاهای آموزشی در این کلانشهر به کندی پیش می‌رود.

امیر شوشتری با اشاره به وجود کلاسهای متراکم و حضور بیش از ۴۰ دانش آموز در کلاسهای مناطق کمتر برخوردار شهر مشهد به دلیل کمبود فضای آمورزشی افزود: در طول ۱۰ ماه گذشته، با همت خیران و مسوولان شهر و استان، شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم تا بحران موجود به کمترین سطح خود برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسوولان نسبت به موضوع کمبود سرانه فضای آموزشی توجه بسیار دارند زیرا می دانند افزایش کلاس موجب تغییر و گرفتن نتیجه بهتر در تعلیم و تربیت دانش آموزان می شود.

وی اظهار امیدواری کرد مسیر آغاز شده در زمینه ساخت فضاهای آموزشی تا رسیدن به استانداردهای لازم و حل مشکلات این حوزه ادامه یابد.

به گزارش ایرنا این آموزشگاه سی امین مدرسه ای است که در دولت سیزدهم و در شهرستان مشهد ساخته شده است.

ساغروان روستای مهاجر پذیری است که حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل پایین بودن سرانه آموزشی نیاز به ساخت مدارس و مراکز آموزشی در آن بسیار است.

این مدرسه که هشت ماه قبل کلنگ آن در زمینی به وسعت هزار و ۵۰۰ متر بر زمین خورد با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در منطقه کم برخوردار آموزش و پرورش تبادکان با همت افراد نیکوکار و خیر اندیش ساخته شد و اکنون آماده استفاده در ۲ نوبت آموزشی با حضور ۲۰۰ دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha