شهید رییسی و دغدغه نفع مردم

کرمان - ایرنا - همایش «روایت خدمت، روایت هزار روز جهاد خستگی‌ناپذیر شهید جمهور» فرصت خوبی بود تا استاندار کرمان گوشه‌هایی از رویکردهای مدیریتی و شخصیتی شهید آیت الله رییسی را به‌ویژه در اجرای کارها با اولویت نفع مردم و نیز چگونگی حضور وی در محروم‌ترین نقاط جنوب این استان، بازگو و روایت کند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان روز سه‌شنبه در این همایش با حضور اعضای شورای اداری و برخی مدیران روابط عمومی های سازمان ها در استان، به بیان بخشی از ویژگی های شخصیتی شهید آیت الله رییسی پرداخت؛ از نحوه سفر به به منطقه بسیار محروم تنگ‌شاه در شهرستان عنبرآباد و نیز منطقه کروچان واقع در شهرستان تازه تاسیس جازموریان گفت؛ همان جا که سفر رییس جمهور فقید، با طوفان شن همزمان شد و تصاویر آن نیز ماندگار.

همایش روایت خدمت به همت اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان با هدف بیان بخشی از ابعاد هزار روز جهاد شهید رییسی در استان کرمان درحالی برگزار شد که برخی افراد و سازمان ها یا روابط عمومی های فعال و حائز رتبه برتر در روایت خدمات دولت در استان نیز تجلیل شدند.

تواضع و پیگیری مشکل مردم

در بخشی از این همایش استاندار کرمان پشت تریبون قرار گرفت و با بیانی ساده و خودمانی به برخی ویژگی های شهید رییسی پرداخت، از تاکید وی بر نفع مردم در تصمیم گیری ها و اجرای پروژه ها تا سایر خلقیات وی؛ فداکار با بیان اینکه تواضع و فروتنی رییس جمهور فقید عجیب بود گفت: زمانی که کنار ایشان می نشستید، احساس نمی کردید کنار شخصیت بزرگی هستید، این شهید آنقدر صمیمی و راحت رفتار می کرد که مردم به‌راحتی سخنان، مسائل و مشکلاتشان را بیان می کردند.

وی افزود: رییس جمهور شهید، روی مشکلات مردم حساس بود؛ در همان روستای تنگ شاه، وقتی وارد منزلی روستایی شدیم، یک نفر مشکل شخصی داشت که با حضور در منزل دهیار روستا، مسائلش را راحت به رییس جمهور اعلام کرد.

فداکار گفت: نکته قابل توجه و تامل برای ما این بود که شهید رییسی، چه در همان روستا که بودیم، و چه روز بعد قبل از اینکه کرمان را به مقصد تهران ترک کند، چندبار، مشکل آن شخص را گوشزد و تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به حضور در روستای کروچان با وجود طوفان شن، گفت: در آنجا نیز در منزل دهیار رفتیم که برای ورود به منزل، باید تا زانو خم می شدیم؛ شرایط محرومیت آنجا خیلی خاص است اما رییس جمهور اصرار داشت که آنجا حضور یابد؛ اهالی روستا از جمله برخی دختران، تا نزدیک بالگرد برای بیان مشکلاتشان به شخص رییس جمهور، می آمدند و راحت مسائلشان را می گفتند.

استاندار کرمان با بیان اینکه رییس جمهور شهید ویژگی هایی داشت که مورد عنایت و توجه دین و مردم قرار دارد و بازتاب آن نیز بعد از شهادت وی و یارانش در مسیر خدمت مشاهده کردیم اظهار داشت: مردم باوجود تمامی تخریب هایی که علیه ایشان انجام می شد، آیین تشییع پیکر این شهید را در کشور به آن بزرگی برگزار کردند و نشان داد مردم این ویژگی ها را می شناسند و از آنها استقبال می کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: ۴۰ همت پروژه در استان کرمان آماده افتتاح شده بود که در نشست استانداران با دولت مقرر بود شخص رییس جمهور به فاصله زمانی یک ماه برای افتتاح این پروژه ها به کرمان سفر کند اما با سانحه سقوط بالگرد حامل ایشان، این موضوع تبدیل به یک حسرتی بزرگ برای ما در استان شد.

اخلاص در عمل

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های دیگر و مهم شهید رییسی اخلاص در عمل ایشان و مصداق سخنان شهید سلیمانی بود که زمانی که برای خدا کار می کنید نیاز به گفتن ندارد، زیرا آنکس که باید آن را می بیند.

استاندار کرمان گفت: رییس جمهور شهید سال‌ها برای خدا کار کرد و برخی انتقادات زیادی را علیه ایشان مطرح می کردند اما این کارها درست بود و خدمات رییس جمهور به خاطر اینکه صادقانه و برای خدا بود، ماندگار شد.

همه برای نفع مردم

فداکار افزود: نکته دوم پرکاری رییس جمهور بود که وقت زیادی برای مردم می گذاشت و شبانه روز تلاش می کرد.

وی یادآور شد: رییس جمهور شهید در جلسات بارها می‌گفت «ببینید نفع مردم کجاست؟»، نترسید و آن را انجام دهید؛ مصادیق این رویکرد زیاد است اما شاید فعالیت ها برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان نتیجه همین نوع نگاه بود و تذکر ایشان باعث ساماندهی ۴۰ هزار نفر در حاشیه شهر کرمان شد.

پرهیز از اختلاف

استاندار کرمان همچنین گفت: رییس جمهور نسبت به دوری از اختلافات مفصل تذکر می داد و این موضوع باعث می شد اختلاف در کشور نداشته باشیم تا فرصت ها از بین برود.

تبعیت از ولایت فقیه

وی با اشاره به تبعیت محض رییس جمهور از ولایت فقیه گفت: همچنین این شهید همواره بر سه نکته از جمله دانش بنیان ها، جوانی جمعیت و جهش تولید برای تحقق شعار سال تاکید زیادی داشت.

فداکار با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت کرمان مثبت شده است گفت: استان رتبه نخست کشور را در جوانی به دست آورد و سه دستگاه راه و شهرسازی، استانداری کرمان و وزارت تعاون در این زمینه امتیاز آوردند.

به گزارش ایرنا، در این همایش همچنین در قالب کلیپ و نیز توسط برخی افراد، روایت خدمت و پیشرفت در بعضی پروژه ها و زمینه های موضوعی استان تشریح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha