۵۳ نفر در زندان مراغه از امتیاز پابند الکترونیک بهره‌مند شدند

مراغه- ایرنا- رئیس زندان مراغه گفت: در جلسه اخیر شورای طبقه‌بندی این زندان که با حضور معاون دادستان برگزار شد، با بهره‌مندی ۵۳ زندانی از امتیاز نظارت الکترونیکی یا پابند الکترونیک موافقت شد.

به گزارش ایرنا «غلامرضا سلطانی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این اقدام در راستای تحقق اولویت سوم ابلاغی از سوی رئیس سازمان زندان‌ها در سال جاری است.

به گفته وی بهره‌مندی از امتیاز نظارت الکترونیک باعث کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی زندانیان می‌شود و تلاشی برای تحکیم بنیان خانواده‌هاست.

رییس زندان مراغه همچنین کاهش موثر جمعیت کیفری زندان‌ها را از دیگر نتایج اعطای امتیاز پابند عنوان کرد و ادامه داد: در زندان مراغه علاوه بر نظارت الکترونیک، به اشتغال زندانیان در داخل و خارج از زندان نیز توجه می‌شود.

به گفته «سلطانی» در همین راستا طی جلسات هفتگی شورای طبقه‌بندی زندان، پرونده بهره‌مندی از امتیاز رای کار و اشتغال زندانیان نیز بررسی می‌شود.

وی این را هم بیان کرد که اعطای امتیاز رای کار به زندانیان باعث تداوم اشتغال بعد از آزادی و عدم بازگشت مجدد زندانیان به چرخه جرم شده است.

رییس زندان مراغه همچنین اخیرا به خبرنگار ایرنا گفته بود آن دسته از زندانیانی که امکان اخذ مرخصی تشویقی دارند، به شرط یادگیری قرآن کریم از این مشوق معنوی برخوردار می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha