۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85505409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست حامیان فلسطین در انگلیس برای قطع رابطه بانک‌ها با اسرائیل

تهران- ایرنا- معترضان حامی فلسطین و مخالفان جنگ اسرائیل در غزه خواستار قطع رابطه بانک‌های سراسر انگلیس و اسکاتلند با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه تلگراف، معترضان فلسطینی در سراسر انگلیس و اسکاتلند خواستار قطع روابط شرکت‌ها با اسرائیل شدند.

فعالان حامی فلسطین می‌گویند که این تظاهرات علیه بانک‌های در انگلیس و اسکاتلند بخشی از کارزاری است که هدف آن آسیب زدن به ماشین جنگی اسرائیل است.

گفته می‌شود اعتراض‌ها علیه بانک‌ها در انگلیس در شهرهای لندن، بیرمنگام، بریستول و ادینبورگ صورت گرفته‌ است.

گروه اقدام فلسطین نیز که پیش از این اعتراضاتی را در حمایت از مردم غزه و مخالفت با جنگ در انگلیس برنامه‌ریزی کرده بود، بانک بارکلیز (بانک شناخته شده بین المللی) را به داشتن منافع مالی در تجارت اسلحه و سوخت های فسیلی در اسرائیل متهم کرد.

این گروه در پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «سیستم را ببندید. برای کل حیات روی زمین، ما باید سیستم را ببندیم».

اما سخنگوی بارکلیز مدعی است: «ما خدمات مالی مهمی را به شرکت‌های دولتی در آمریکا، انگلیس و اروپا ارائه می‌کنیم که محصولات دفاعی را به ناتو و متحدانش عرضه می‌کنند. بارکلیز به صورت مستقیم در این شرکت ها [اسرائیلی] سرمایه گذاری نمی کند. بخش دفاعی برای امنیت ملی ما اساسی است و دولت انگلیس آشکارا اعلام کرده‌است که حمایت از شرکت‌های دفاعی با ملاحظات ESG (محیط زیست، اجتماعی و دولتی) سازگاری دارد».

این سخنگو در ادامه گفت: تصمیم گیری در مورد اجرای تحریم‌های تسلیحاتی علیه سایر کشورها وظیفه دولت های منتخب مربوطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha