اجرای حدود هفت هزار پروژه توزیع برق تبریز در دولت سیزدهم

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز به خدمات ارزنده دولت سیزدهم در زمینه توزیع برق اشاره کرد و گفت: در این دولت ۶ هزار و ۹۹۰ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو اجرا شد.

به گزارش ایرنا، اکبر فرج نیا روز دوشنبه در سلسله نشست های تبیین خدمات دولت در آذربایجان شرقی که با عنوان « رسم خدمت » در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع پروژه های اجرا شده پنج هزار و ۶۶۲ پروژه با اعتبار هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان تبریز و ۶۹۹ پروژه با اعتبار ۸۱۷ میلیارد ریال مربوط به شهرستان اسکو و ۶۲۹ پروژه با اعتیار ۸۱۴ میلیارد ریال مربوط به شهرستان آذرشهر است.

وی با اشاره به مساحت چهار هزار و ۷۷۰ کیلومترمربعی مناطق تحت پوشش برق تبریز افزود: این شرکت یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۱۸ مشترک خانگی، صنعتی، کشاورزی و عمومی در ۳ شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو دارد.
وی گفت: در دولت سیزدهم و به رغم مشکل برق در تابستان، ۵۸۴ واحد صنعتی و ۲۳۴ مشترک کشاورزی به شبکه برق تبریز پیوستند.

فرج نیا به برنامه این شرکت در مقابله با استخراج غیرقانونی رمز ارز در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۱۱ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در مناطق تحت پوشش برق تبریز کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: همچنین نزدیک ۳۰ هزار و ۲۱۲ انشعاب غیرمجاز در مناطق تحت پوشش برق تبریز شناسایی و جمع آوری شده است.

فرج نیا تعویض شبکه های مسی فرسوده با کابل خودنگهدار را از برنامه های اولویت دار شرکت اعلام کرد و گفت: سه هزار کیلومتر شبکه مسی فرسوده و ضعیف در برق تبریز وجود دارد که برای تعویض ۵۰ درصد این میزان در سالجاری برنامه ریزی کرده ایم و تاکنون ۱۰۰ کیلومتر جایگزین شده است.

وی به طرح مشترک این شرکت با شهرداری تبریز برای ایجاد ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در تبریز اشاره کرد و افزود: جایابی این طرح آغاز شده و به زودی این طرح وارد فاز عملیاتی می شود.

فرج نیا همچنین از هوشمندسازی کنتور برق مشترکان صنعتی و کشاورزی خبرداد و گفت: این طرح در راستای مدیریت مصرف برق و همچنین کنتورخوانی انلاین در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز خاموشی برق خانگی را خط قرمز وزارت نیرو اعلام کرد و افزود: قطعی برق به ازای هرمشترک در ایران ۳۰ ثانیه و بهتر از استانداردهای جهانی است و از سال ۱۴۰۰ به بعد، قطعی با برنامه نداشته ایم و اگر قطعی صورت گرفته ناشی از خرابی و اتفاقات شبکه بوده است.

فرج نیا در مورد قیمت برق اظهار کرد: هیچ تغییری در قیمت برق صورت نگرفته و تنها بازه های مصرف تغییر کرده و هر بازه، مبلغ خاص خود را دارد و تغییر بازه مصرف موجب افزایش قیمت قبض برق می شود.

اجرای یک هزار و ۶۳۸ پروژه در توزیع برق آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در دولت سیزدهم، یک هزار و ۶۳۸ پروژه با ۲۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرد اجرا شده است، گفت: در طول ۳۳ ماه گذشته ۲۴ روستای استان برقدار شدند.

سعید رسالی ادامه داد: قبلا جشن برقدار شدن روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان برگزار شده است اما به دلیل مهاجرت معکوس، برخی روستاها که فاقد خانوار یا تعداد خانوار کم بودند به بالای ۱۰ خانوار رسیده اند و طبق قانون، باید از انرژی برق برخوردار می شدند.

وی به بهسازی شبکه توزیع برق در ۳۱۵ روستا در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۴۵ هزار کنتور هوشمند و یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه برقدار شده و ۲ هزار و ۵۶۷ پست هوایی و سه پست زمینی اضافه شده است.

رسالی همچنین از تعویض ۲ هزار و ۳۸۰ کیلومتر کابل مسی با خودنگهدار در شهرستان های استان خبرداد و افزود: ۶ هزار کیلومتر از کابل های مسی باقیمانده که در برنامه چهار ساله تعویض و جایگزین می شوند.

وی همچنین به همراهی مردم در مصرف درست برق در استان اشاره کرد و گفت: میزان صرفه جویی از ۳۴ مگاوات به ۲۱۴ مگاوات افزایش یافته است که امیدوارم امسال این وضعیت بهتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha