معاون استاندار زنجان: عنوان پایتخت شور و شعور حسینی از افتخارات استان است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از افتخارات استان زنجان، عنوان پایتخت شور و شعور حسینی است،‌ گفت: صبغه و سابقه مذهبی زنجان زمینه ساز میزبانی از رویدادهای آیینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر محفل شعر «قرار» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود برگزاری چنین برنامه هایی کاملا متناسب با هویت دینی و مذهبی مردم استان زنجان است.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان چهارمین استان بعد از خراسان رضوی، ‌قم و فارس میزبان این رویداد فرهنگی است، اظهار داشت: این نوع حرکت ها علاوه بر تقویت هویت اهل بیتی و مذهبی، توسعه شعر و ادب آیینی را هم در پی دارد.

رفیعی بر لزوم الگوسازی از چهره های ادب و هنر آیینی از طریق تکریم‌ و تجلیل از برجستگان این حوزه تاکید کرد و گفت:اهداف محفل شعر «قرار» ارزشمند است و در فضای عمومی استان تاثیرات مثبتی را خواهد گذاشت.

چهارمین محفل استانی شعر قرار به میزبانی زنجان (پایتخت شور و شعور حسینی) قرار است ۱۰ تیرماه در حسینیه اعظم زنجان با حضور شعرای ملی و استانی برگزار شود.

پوستر این برنامه امروز در تالار اندیشه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حضور مقامات استانی رونمایی شد.

پیش از این محفل شعر قرار استانی در استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس برگزار شد.

در این برنامه شاعران ملی همانند محمود حبیبی، قاسم صرافان و احمد بابایی حضور خواهند داشت و از سه پیرغلام و خادم حسینی استان به نام های اصغر گنج‌خانلو زنجانی، غلامرضا عینی‌فرد زنجانی و ولی‌الله کلامی زنجانی تقدیر و تجلیل می شود.

محفل شعر «قرار» از شهریورماه سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد؛ هدف از شکل‌گیری این محفل، گرد هم آمدن شاعران در فضایی سالم، صمیمی و دوستانه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha