۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85437316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: شعر باید پیام دینی، اخلاقی و معرفتی داشته باشد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شعر باید پیام دینی، اخلاقی، معرفتی، ایستادگی و مقاومت داشته و راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در محفل شعر رمضان که با حضور شماری از شاعران استان برگزار شد، افزود: سال های متوالی است که مقام معظم رهبری در جمع ادبا، شعرا و صاحبان فکر و اندیشه رهنمودهایی را بیان می کنند که پیشنهاد می کنم گروهی تعیین شود تا مجموعه سخنرانی های ایشان را در قالب یک کتاب به عنوان دستورالعمل قابل کاربرد تهیه کنند.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری شعر در حوزه های مختلف، ادامه داد: به گواه تاریخ، مباحث حماسی در شعرها، سرنوشت جنگ را تغییر داده است که نمونه آن دو بیتی شعر "سوده همدانی" بود که سرنوشت جنگ صفین را تغییر داد.

حجت الاسلام خاتمی به لزوم توجه بیشتر به روز قدس تاکید کرد و افزود: در خصوص قدس اشعار کمی سروده شده که لازم است در این زمینه اهتمام بیشتری شود.

اما جمعه زنجان گفت: استفاده از زبان فارسی که زبان هویت و ملیت ما است در اشعار بیشتر مورد توجه قرار گیرد، فردوسی شاعر بزرگ ایران عمر خود را برای حفط این زبان سپری کرد و لازم است جوانان را به شناخت و درک اشعار شاهنامه دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید ریشه خود را فراموش کنیم و مدارس و دانشگاه ها باید نسل جوان را با پیشینه پارسی آشنا کنند.

اصغر حاج علی اکبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این برنامه، گفت: امیدواریم این برنامه به ارتقا و ارزش آفرینی شعر و هنر اسلامی کمک کند.

در ادامه این برنامه از منتخبان جشنواره بین المللی شعر فجر استان زنجان قدردانی شد و ۳۰ نفر از شعرای استان در وصف امیر مومنان(ع)، ماه مبارک رمضان و شب قدر شعرسرایی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha