کاهش ۶۲ درصدی تلفات غرق‌شدگی در کشور

گرگان- ایرنا - رییس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: سال گذشته و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، تلفات غرق‌شدگی در کشور نسبت به سال ماقبل ۶۲ درصد کمتر شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی هلال احمر گلستان، بابک محمودی در جلسه هماهنگی طرح ساحلی استان‌های حاشیه دریای خزر در گرگان اظهار کرد: سازمان امداد و نجات با توجه به طرح‌های تابستانه و زمستانه جلسات هماهنگی برگزار می‌کند و در این مرحله گلستان میزبان برنامه است.

وی بیان کرد: برای حوادث احتمالی که در پیش است براساس اعلام گزارشات ستاد مدیریت بحران کشور جلسات هماهنگی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر از تمام کشور تجهیزات و امکانات لازم را برای طرح استان‌های ساحل خزر ارسال می‌کند که سال گذشته با تاکید رییس جمعیت کشور هلال احمر با تمام توان در طرح ساحلی حضور پیدا کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار امیدواری کرد: با همکاری هلال احمر، تمامی دستگاه‌ها و ورود استانداران تمام ظرفیت بکارگیری شود تا امسال نیز شاهد کاهش بیشتر تلفات احتمالی ساحلی باشیم.

محمودی یادآور شد: طی پنج سال اخیر بیش از سه هزار عملیات امداد و نجات موفق در سواحل انجام شده که عمده‌ترین تلفات در اوقات غروب و شب که نیروهای امدادی از ساحل خارج شدند و یا در مناطق دور دست خارج از طرح سالم سازی دریا رخ می‌دهد.

وی افزود: بسیاری از غرق شدگی‌ها به دلیل توجه نکردن به تابلوها و هشدار اتفاق می افتد همچنین مسافرین استان‌های دیگر به خاطر آشنا نبودن با شرایط جغرافیایی و محیط دریایی خزر دچار حادثه می‌شوند.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر کشور در حوزه امداد و نجات با داشتن ۲۴ بالگرد مخصوص عملیات‌های محوله، از سازمان‌های قوی و مجهز دنیا محسوب می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان که گلستان در این زمینه پیشرو است، افزود: این استان جزو استان‌های پرحادثه است و حوادث آتش سوزی و حوادثی که نیاز به استفاده از بالگرد دارد از بسیاری از استان‌های دیگر در آن بیشتر است و به همین دلیل این استان برای برگزاری دوره انتخاب شده است.

محمودی یادآور شد: طرح‌های امداد هوایی مهم است و استان‌های شاخص در این زمینه باید مورد الگو قرار بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: این استان به عنوان یک استان حادثه خیز از ابتدای سال بیش از ۵۰۰ حادثه را پوشش داده است.

قاسم غریب‌آبادی افزود: با وجود مناطق کوهستانی و سه سایت پاراگلایدر در گلستان، طی سال چندین حادثه کوهستان اتفاق می‌افتد که نجاتگران استان به خوبی پوشش می‌دهند.

وی بیان کرد: در حوزه امداد هوایی در حوادث آتش‌سوزی و مفقودی‌ها با مجوز سازمان امداد و نجات از بالگرد استفاده شده است.

وی یادآور شد: در فصل تابستان با گرمای هوا احتمال آتش‌سوزی در مناطق جنگلی گلستان بالا می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در سه سال اخیر پایگاه‌های امداد و نجات استان افزایش پیدا کرده است.

نخستین دوره آموزشی تخصصی امداد هوایی ویژه معاونین امداد و نجات و رابطین امداد هوایی جمعیت هلال احمر سراسر کشور با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات و شرکت خدمات هلیکوپتری نوید به میزبانی گلستان و با بهره‌مندی از مدرسان خبره امداد هوایی از روز شنبه ۱۹ خرداد آغاز شده و امروز پنجشنبه به پایان می‌رسد.

جمعیت هلال احمر گلستان دارای یک پایگاه امداد هوایی است که در آن یک فروند بالگرد برای امدادرسانی در شرایط بحرانی مستقر گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha