۲۷۷ روستای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم گازرسانی شد

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان این‌که شبکه گازرسانی استان در سه سال گذشته یکهزار و ۵۶۱ کیلومتر توسعه یافته است، گفت: نصب نزدیک به ۳۹ هزار علمک، ۱۱۸ هزار اشتراک پذیری و گازرسانی به ۲۷۷ روستا در دولت سیزدهم عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، نادر کمالی روز سه شنبه در نشست رسانه‌ای رسم خدمت، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک و بیش از ۲میلیون خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز در استان بهره مند هستند.

وی افزود: ۱۰۰درصد از شهرهای استان و ۹۹.۲۲ درصد از روستاهای استان تحت پوشش گاز قرار دارند و عملیات گازرسانی در تعدادی از روستاهای باقیمانده نیز تداوم دارد.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی رتبه چهارم گازرسانی را در سطح کشور دارد، اظهار کرد: دولت سیزدهم حتی گازرسانی به روستاهای دورافتاده و صعب العبور را نیز عملیاتی کرده و حتی یکی از روستاهای شهرستان میانه که در جوار سد شهریار قرار داشت و امکان گازرسانی از استان ما وجود نداشت، از طریق استان اردبیل حدود ۱۴.۵کیلومتر لوله گذاری از مسیر صعب العبور انجام شد.

کمالی از ارتقای سهم گاز صنایع استان خبر داد و افزود: اکنون تعداد ۲۱۶ پروژه گازی با بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که از حدود ۱۴۶ هزار مشترک گاز استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، هزینه‌ای از سوی شرکت گاز دریافت نمی‌شود، گفت: یکی از اولویت‌های ما تقویت زیرساخت‌هاست و در این راستا خطوط انتقال و تغذیه گاز در شهرستان‌های مختلف استان تقویت می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ادامه داد: نیروگاه دوم بناب با نام سهند ۲ به زودی راه اندازی می‌شود که پایه سوخت دوم آن گازوئیل و مصرف آب بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: شرکت گاز آماده بهینه سازی موتورخانه‌ تمامی ادارات و مراکز بزرگ مسکونی است و در این راستا یکهزار و ۱۰۰ موتورخانه بهینه سازی شده و ۲۱ درصد مصرف گاز کاهش یافته است.

وی با اشاره به مشکل مازوت سازی نیروگاه تبریز در زمستان، گفت: نیروگاه تبریز یک نیروگاه قدیمی است و اگر بخواهیم برق در زمستان تولید کنیم، به خاطر ناترازی تولید و مصرف گاز مجبور به مازوت سوزی در این نیروگاه هستیم.

کمالی ادامه داد: تنها راه برون رفت از این مشکل، احداث نیروگاه جدید یا توانمندسازی نیروگاه فعلی است که توانمندسازی آن نیز هزینه بالایی می‌طلبد.

برداشت چهار برابری اتیلن پتروشیمی تبریز در دولت سیزدهم

احمد طهماسبی، قائم مقام شرکت پتروشیمی تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت پتروشیمی تبریز دارای پنج ناحیه با انواع واحدها است.

وی با اشاره به تولید انواع محصولات پتروشیمی چون پروپیلن، اتیلن و پلی استایرن‌ در این مجتمع، ادامه داد: پلی استایرن‌ها محصولات ارزنده‌ای محوسب می شوند که اغلب این محصول مصرفی در کشور در تبریز تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین کارهای دولت سیزدهم در پتروشیمی تبریز، برداشت چهار برابری اتیلن از خط لوله اتیلن این مجتمع است که ارزش افزوده بالایی برای مجتمع دارد.

طهماسبی افزود: ایجاد ۱۱۰ هکتار فضای سبز در داخل مجتمع پتروشیمی، پوشش گذاری حوضچه‌های باز و استفاده از پساب شهری تصفیه خانه تبریز از جمله اقدامات زیست محیطی این مجتمع است.

وی اعلام کرد: شرکت پتروشیمی تبریز با ۲هزار و ۶۰۰ نفر نیرو، سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن تولید و به کشورهای اروپای شرقی، ترکیه، ارمنستان، روسیه و چین صادر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha