۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85505712
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نظارت ۷۷ گروه دامپزشکی بر خرید و ذبح دام عیدقربان در گلستان
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: ۷۷ گروه نظارتی از جمله ۶۱ گروه سیار دامپزشکی آماده ارایه خدمات تهیه و ذبح قربانی دام زنده ویژه عید قربان و نظارت بر مراکز عرضه دام زنده و کشتارگاه‌ها هستند.

علی کاووسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۹ کشتارگاه دام در استان خدمات رایگان ذبح دام زنده ویژه عید قربان را ارائه می‌دهند و خیرین می‌توانند برای ذبح دام از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید قربان از این ظرفیت استفاده کنند.

به گفته وی امسال برای عرضه دام زنده قربانی در گرگان چهار مرکز تعیین شده است.

وی افزود: ۱۶ ناظر شرعی آماده راهنمایی خیرین برای ذبح دام قربانی هستند که ۲ نفر در گرگان، ۲ نفر در گنبدکاووس و یک نفر در بقیه شهرستان‌ها بکارگیری می‌شوند.

کاووسی به مردم توصیه کرد دام زنده قربانی را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری و در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

وی ادامه داد: در صورت ذبح دام قربانی در خارج از کشتارگاه، ضمن استفاده از کارشناسان دامپزشکی برای معاینه سلامت دام قبل از کشتار، از دستکش برای ذبح استفاده شود و آلایش دام (کله و پاچه، دل، جگر، قلوه، زبان، معده) نیز پس از یک تا چهار ساعت و لاشه آن بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال، مصرف شود.

برگزاری آیین عید قربان در گلستان از جایگاه ویژه‌ای نزد اقوام به ویژه قوم اهل سنت ترکمن ساکن استان برخورار است و آنان از چند روز مانده به روز عید قربان، اقدام به تهیه دام زنده برای ذبح می‌کنند.

عید قربان از گرامی‌ترین عیدهای اسلامی محسوب می‌شود و مسلمانان به پیروی از حضرت ابراهیم (ع) و فرزند بزرگوارشان حضرت اسماعیل(ع) این روز را جشن می‌گیرند و قربانی می‌کنند.

امسال عید قربان مصادف با دوشنبه ۲۸ خرداد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha