جمعیت دام سبک در گلستان حدود ۱۵ درصد افزایش یافت

گرگان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: جمعیت دام سبک در این استان به خاطر شرایط خوب بارش‌ها طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی کاووسی شامگاه چهارشنبه در نشست تنظیم بازار استان گلستان، اظهار کرد: برآورد جمعیت دام سبک استان طی ۲ ماه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس می‌رسد. در حالیکه سال زراعی قبل به دلیل وجود خشکسالی‌، استان با کاهش جمعیت دام سبک مواجه شده بود.

وی یادآور شد: در گلستان علاوه بر پرورش دام سبک از سوی بومیان، عشایر کوچنده اکراد خراسان نیز در قالب زمستان گذران در مراتع این استان اقدام به پرورش دام سبک می‌کنند.

کاووسی برای پیشگیری از بیماری‌های دام در منطقه خواستار حمایت بیشتر در حوزه تخصیص اعتبارات اجرای طرح برون سپاری مایه‌کوبی دام دامپزشکی گلستان شد.

جمعیت دام سبک در گلستان حدود ۱۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان نیز از برداشت حدود ۶۰۰ هزار تن گندم از سطح ۱۶۰ هزار هکتار زیر کشت طی ۲۲ روز کاری خبر داد و گفت: این مقدار خرید تضمینی گندم توسط دولت در استان بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است.

به گفته روح الله مهری، سال زراعی قبل کشاورزان گلستان ۵۵۶ هزار تن گندم به دولت فروختند.

وی ادامه داد: امسال حدود ۵۰۰ هزار تن گندم در گندمزارهای استان گلستان هنوز باقی مانده که برداشت آن از سطح ۲۱۰ هزار هکتار ادامه دارد.

طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان در سال زراعی جاری ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته که تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول از این سطح برآورد می‌شود.

جمعیت دام سبک در گلستان حدود ۱۵ درصد افزایش یافت

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز خواستار نظارت بیشتر در حوزه پیشگیری از قاچاق گندم توسط دستگاه‌های مرتبط، به روز رسانی آمار جمعیت دام مولد، پیگیری اجرای کامل پلاک‌ گذاری دام در راستای مقابله با قاچاق و ساماندهی تولیدات طیور با ثبت به روز آمار در سامانه‌های مدنظر توسط دستگاه‌های مرتبط شد.

در استان گلستان واقع در شمال کشور طبق سرشماری نفوس سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر زندگی می‌کنند که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha