کتاب «جایگاه ایرانداک در فعالیت‌ کتابخانه‌های دانشگاهی»  منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «جایگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در بهبود و گسترش فعالیت کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی ایران»، منتشر شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» کتاب «جایگاه ایرانداک در بهبود و گسترش فعالیت کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی ایران نوشته دکتر رضا رجبعلی‌بگلو و دکتر رویا پورنقی، اعضای هیات علمی ایرانداک، سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید.

در این اثر تلاش شده است نگاهی اجمالی به کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی در کشور داشته باشد و در ادامه، تلاش‌های سازمان‌ها و نهادهای تاثیرگذار در گسترش فعالیت‌های این کتابخانه‌ها را مورد بررسی و واکاوی قرار بدهد. همچنین، فعالیت‌ها و اقدام‌های ایرانداک در گذشته تا حال را با نگاهی به عمده کارکردها و فعالیت‌های کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار دهد. در پایان، این‌که ایرانداک برای بهبود و گسترش فعالیت این کتابخانه‌ها با چه اهمیت و ضرورتی مواجه است و چالش‌ها، دشواری‌ها، و راهکارهایی پیشِ‌رو دارد مطرح شده است.

کتاب جایگاه ایرانداک در فعالیت‌ کتابخانه‌های دانشگاهی  منتشر شد

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) سال ۱۳۴۷ پایه‌گذاری شد و پیش از نام کنونی، با نام‌ «مرکز مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۵۰، «مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۷۰ و «پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۸۴ خوانده می‌شد.

این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده به نام‌های فناوری اطلاعات، علوم اطلاعات و جامعه و اطلاعات است. مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه راهبردی پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است. این پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ۲۸ عضو هیات‌ علمی دارد و خدمات مختلفی از جمله همانندجویی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پیشنهاده‌ها، پرسش‌نامه‌ساز، پیشینه پژوهش و تحقیقات مفصل در زمینه سیاست‌گذاری علم و فناوری را ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha