آغاز برداشت مکانیزه محصول سیب زمینی در خاش

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: برداشت مکانیزه محصول سیب زمینی در دهستان گرنچین بخش پشتکوه خاش آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خاش به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین های حاصلخیز از نظر میزان تولید و کیفیت محصول سیب زمینی رتبه نخست سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده و امسال توجه کشاورزان به تولید محصولات کیفی و پر بازده معطوف شد و با راهنمایی کارشناسان ترویجی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کردند.
در خاش سیب ‌زمینی از نوع برون تولید می‌شود، اما کشاورزان اقدام به کشت محصولات با کیفیت ‌تری شامل سانته، ساتنا و ملوا می‌کنند. تولید سیب زمینی در هر هکتار در کشور به میزان تقریبی ۴۰ تن و در گلخانه بیش از ۶۰ تن است.
مجتبی خاشی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان جزء استان‌های کم باران کشور است سعی داریم با برگزاری کلاس های آموزشی و تشویق و ترغیب کشاورزان کشت گلخانه ای سیب زمینی را در سال آینده ترویج و توسعه دهیم.
وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی خاش زیر کشت محصول سیب زمینی قرار دارد و برداشت آن تا نیمه دوم تیرماه تداوم دارد و پیش بینی می شود، بیش از هشت هزار و ۸۰۰ تن محصول سیب زمینی در این شهرستان برداشت و وارد بازار مصرف شود.
عباس اشکانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول سیب زمینی قرار دارد و با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها و شرایط آب و هوایی و زمین های حاصلخیز این سطح زیرکشت را به بیش از یک‌هزار هکتار افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha