برخورد صاعقه در میاندوآب باعث سوختن یک واحد مسکونی شد

مهاباد- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: برخورد صاعقه در روستای «شبیلو» این شهرستان باعث سوختن یک واحد مسکونی شد.

سامان محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر برخورد صاعقه به یک واحد مسکونی در روستای «شبیلو» این شهرستان تمام اسباب و اثاث خانه سوخت و یک دختر نوجوان نیز که در خانه بود به شدت دچار سوختگی شد.

وی یادآور شد: امروز همچنین بر اثر برخورد رعد و برق در کوی جهادگران جنب کتابخانه عمومی این شهرستان با ۲ پسر نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله، یکی از آنان در دم جان باخت و نوجوان دیگر به علت شدت جراحات به مرکز درمانی استان اعزام شد.

وی اضافه کرد: این حادثه در حالی بود که دانش آموزان هنگام بیرون آمدن از کتابخانه دچار صاعقه شدند و باتوجه به همزمانی استفاده از تلفن همراه شدت اتصال و برق گرفتگی و در نهایت سوختگی زیاد به آنان تحمیل شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از شهروندان خواست هنگام بروز صاعقه و رعد و برق از حضور در مناطق مرتفع و نشستن زیر درختان بلند و استفاده از دستگاه تلفن همراه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته با ورود سامانه های بارشی در منطقه بر اثر برخورد صاعقه ماه جاری در مهاباد ۷۲ راس دام تلف و یک مرد روستایی هم جان خود را ازدست داده بود.

شهرستان میاندوآب با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha