دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی منطقه‌ای هلال احمر در لرستان برگزار شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی منطقه ای مراکز آمادگی و نگهداری سگهای تجسس (آنست ) جمعیت هلال احمر پنج استان کشور در لرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان محمد قدمی روز سه شنبه بیان کرد: دوره توان افزایی و تمرین عملیاتی منطقه ای با حضور امدادگران پنج استان کشور از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این دوره توان افزایی با حضور نجاتگرانی از استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و لرستان در پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای شورآب خرم آباد، محل نگهداری سگ های زنده یاب، در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: در این دوره کارگاه‌های، تمرین عملیاتی سگ‌های زنده یاب، کار با پهباد، کار با دستگاه‌های زنده یاب و ارتباط رادیویی جهت عملیات جستجو برگزار می شود.

قدمی اضافه کرد: اکنون یک هزار و ۵۰۰ امدادگر در قالب تیم‌های پنج نفره در سطح استان فعال و در بخش‌های مختلف امدادی و نجاتی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۹ هزار نفر یک هزار و ۲۵۶ نفر دوره آموزش عمومی و تخصصی امداد و نجات را دیده‌اند، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۹۰ خانه هلال سطح استان انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: این سازمان با داشتن ۳۶ مرکز امدادی پارسال ۶۷۴ عملیات امدادرسانی را انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha