۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85506084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی منطقه چهل زرعی ایوان مهار شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۴
کد خبر: 85506084
آتش سوزی منطقه چهل زرعی ایوان مهار شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از مهار آتش در عرصه های طبیعی چهل زرعی منطقه کوشک ایوان خبر داد.

یاسم خانمحمدیان سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی هرچند شب گذشته مهار شد اما پیش از ظهر امروز به علت اصابت صاعقه مجدد شعله ور شده بود.

وی افزود: با توجه به توپوگرافی کوهستانی منطقه و ارتفاع زیاد محل آتش سوزی از سطح زمین، یک فروند بالگرد از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور برای هلی برد نیرو و تجهیزات به محل آتش سوزی اعزام شد.

خانمحمدیان اضافه کرد: این آتش سوزی لحظاتی پیش با تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری، دیگر دستگاه های عضو ستاد مقابله با آتش سوزی و نیروهای مردمی و انجمن های مردم نهاد زیست محیطی مهار شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری برای پایش آتش سوزی و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش در منطقه مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه به علت اصابت صاعقه، چندین نقطه از اراضی طبیعی شهرستان ایوان و اراضی همجوار در شهرستان گیلان غرب دچار آتش سوزی شد که وزش باد، شیب تند، سخت مسیر بودن مناطق و آتش سوزی همزمان در چندین نقطه با فواصل دور از هم باعث کندی در مهار آتش سوزی شده بود.

تلاش برای مهار این آتش سوزی ها تا شامگاه دیشب ادامه داشت و سرانجام آتش سوزی ها با تلاش نیروهای مستقر در محل آتش سوزی ها و همچنین بارش باران مهار شد.

اما پیش از ظهر امروز دوباره منطقه چهل زرعی ایوان به علت اصابت صاعقه مجدد شعله ور شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۵ مورد آتش سوزی اراضی طبیعی در استان گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha