اسبقیان: از حضور فخری خوشحالیم؛ شمشیربازان با حفظ تمرکز، در المپیک موفق می‌شوند

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با حضور در محل اردوی تیم ملی اسلحه سابر بر حمایت تمام قد وزارت ورزش از این تیم تاکید کرد و خطاب به ملی‌پوشان توصیه کرد که تمرکز خود را روی تصویرسازی ذهنی برای موفقیت قرار دهند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همراه با سردار داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر ورزش با حضور در سالن شمشیربازی آکادمی ملی المپیک از اردوی تیم ملی اسلحه سابر بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: به ملی‌پوشان کشورمان خدا قوت می‌گویم، آنها دوران سختی را پشت سر گذاشتند به خصوص طی ۵۰ روزی که در کمپ اورلئان بودند. وی همچنین بازگشت پیمان فخری را اتفاقی مبارک عنوان کرد که منجر به کامل شدن پازل موفقیت این شد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی اشاره‌ای به وضعیت ایران در بخش انفرادی و تیمی رنکینگ جهانی داشت و ابراز امیدواری کرد که در مسابقات قهرمانی آسیا (کویت)، با کسب امتیاز لازم، کم و کاستی‌ها در این زمینه جبران شود.

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی اسلحه سابر در جریان این بازدید به مسیری که این تیم برای کسب سهمیه تیمی المپیک طی کرد، اشاره داشت و گفت: دوره سختی را برای دستیابی به سهمیه پشت سر گذاشتیم، ژاپن، چین و قزاقستان رقیبان اصلی ما بودند و حتی از اروپا هم رقیب داشتیم. خدا روا شاکریم که موفق به کسب نتیجه شدیم و امیدوارم در پاریس هم نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزمان باشیم.

در ادامه این دیدار، اسبقیان بر حمایت تمام قد وزارت ورزش از این تیم تاکید کرد و خطاب به ملی‌پوشان توصیه کرد که تمرکز خود را روی تصویر سازی ذهنی برای موفقیت قرار دهند.

وی گفت: حضور در کنار ملی پوشان شمشیربازی به قدری برایم اهمیت داشت که به خاطر آن یک جلسه را لغو کردم. همچنین از بازگشت پیمان فخری و کمکی که به تیم خواهد داشت، خوشحالیم.

اسبقیان با بیان اینکه زندگی من‌ با ورزش همراه بوده، تصریح کرد: شرایطی که می‌بینم، گویای آمادگی و انگیزه ملی‌پوشان شمشیربازی است. این انگیزه منجر به کارهای بزرگی می‌شود. فقط باید گوش به فرمان سرمربی تیم یعنی پیمان فخری باشید و شک‌ نکنید همین پیروی، صد در صد نتیجه می‌دهد.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: این روزهای باقی مانده به المپیک بسیار حساس است، تمرکزتان روی تصویرسازی ذهنی موفقیت باشد به خصوص که شما سربازان عرصه فرهنگی ورزش کشور هستید.

اسبقیان با بیان اینکه وزارت ورزش تمام قد کنار شمشیربازان است، گفت: شمشیربازان همیشه جزو تحصیل کرده‌های ورزش بودند، پورسلمان که امروز رئیس فدراسیون است در زمان ورزشکار بودن هم جزو بهترین‌ها بود. در کنار تمرین، به ائمه اطهار و دعای پدر و مادرتان هم متوصل شوید و امیدوارم در المپیک موفق باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha