مشارکت سیاسی؛ تقویت امنیت و اقتدار ملی

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبر: 85506345
مشارکت سیاسی؛ تقویت امنیت و اقتدار ملی

ایلام - ایرنا - مشارکت واژه‌ای وسیع و کارساز که وجودش عین یک موتور محرکه، اعضای یک جامعه پویا و پای‌ کار را فعال کرده و فرایند سیستم را ارتقاء می‌دهد، مشارکت در بُعد سیاسی که نماد نیکوی آن در عرصه انتخابات تحقق یافته و تجلی پیدا می‌کند، نعمت امنیت و نایره آرامش اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اهمیت وجود و ضرورت امنیت، یک قاعده اثبات شده جهانی است که پایه و اساس هر نظام سیاسی، برآیند مطلوب آن و شاکله تمام افعال و اعمال فردی و اجتماعی یک جامعه متوازن بر ستون‌های ساختاری آن بنا می‌شود.

این مقوله به قدری حیاتی و فراگیر است که حتی احساس عدم آن نیز شیرازه یک جهان و جغرافیای بی‌نهایت وسیع را از هم پاشیده و سرمایه‌های اجتماعی ملتی را هم برباد می‌دهد.

استقرار و استمرار یک نظام مستقل که تامین کننده امنیت عمومی جوامع است، مدیون و مستلزم مساعدت، مشارکت و رضایتمندی آحاد و اقشار مردم همان منطقه است.

گرچه امنیت از طریق اقدامات قهری و انتزاعی نیز به دست می‌آید و شاید خواسته مورد نظر حاکمان را هم تامین کند اما ضمن بالا بردن هزینه جامعه، تکامل و تداوم آن نیز بسیار صعب و سخت است و به همین علت تصریح شده که از رهگذر قانون، نهادینه شدن قدرت و گزینش مستقیم حکومت‌گران توسط حکومت‌شوندگان نهاد "دولت" شکل بگیرد.

رابطه مثبت و خدشه ناپذیر امنیت و مشارکت در ساخت بنایی بلند و ماندگار برای خدمت جمعی، باوری ریشه‌دار و استوار است که بسان ۲ بال یک پرنده سیر سازنده جامعه را به اوج عمران و آبادانی می‌رساند و شاخص‌های توسعه و توازن فردی و جمعی را بهبود می‌بخشد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نظام سیاسی موجود دنیا که با تکیه بر نگاه و نظر مردم شکل گرفته و با رأی روشن و راستین ایرانیان به قله قدرت و اوج استقلال رسیده است، همواره مورد حِقد و حسادت سردمداران سلطه قرار دارد و دشمنان دون همت این آب و خاکِ، همیشه مترصد و منتظر آسیب رساندن به امنیت و آرامش ملت ایران اسلامی بوده و در این راستا از هیچ توطئه‌ای فروگذار نبوده و نیستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی سال گذشته در حرم رضوی، حضور مردم در عرصه‌های انتخاباتی و گزینش مستقیم متولیان جامعه را باعث تقویت امنیت ملی دانست و فرمود:" دشمنان می‌خواهند امنیت ما که در غرب آسیا بی‌نظیر است را از طریق ایجاد فتنه به دست خود مردم از بین ببرند.

ایشان امنیت را حاصل حضور و مشارکت مردم و حصار کامل کشور توصیف کردند و افزود: امنیت و آرامش موجود در جمهوری اسلامی ایران در هیچکدام از کشورهای شرقی و غربی و شمال جنوب دنیا وجود ندارد.

بی شک، تضاد و تعارض جمعی، ستون فقرات جامعه را شکسته و مسیر مداخله دشمنان را هموار می‌کند در حالیکه تفاهم و تقارن اجتماعی که نماد و نمود آن " آوردگاه انتخابات " است بر اقتدار و افتخار داخلی کشور می‌افزاید.

بر اساس آموزه‌های ارزنده قرآن کریم، برای ایجاد یک جامعه" مرصوص قرآنی "باید به ریسمان ناگسستنی الهی چنگ زنیم و از دوری و دشمنی با هم اعراض کنیم.

امنیت پایدار که زایشی از همبستگی و رهآورد همراهی اجتماعی است، ارمغان توسعه اقتصادی، پیشرفت فرهنگی و بستر ساز معرفت سیاسی در گستره ملی است.

آشفتگی جهانی و عارضه‌های منطقه‌ای، حضور پرشور، باشکوه و حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه، برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور ایران اسلامی را برای آحاد و اقشار جامعه به یک ضرورت زمانی تبدیل کرده است.

حضور جمعی در رویداد مهرافزای انتخابات بر خلاف کسالت و کم‌توجهی به سرنوشت حال و آینده کشور، مسیر مقاومت و بزرگراه رشد و رونق ایران عزیز را مهیا و اتوبان امنیت و آرامش، عزت و اقتدار هر ایرانی وطن خواه را منور و معطر و پر نشاط می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در ۶۳۳ شعبه اخذ رای در استان ایلام برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha