بیش از ۶ هزار شعبه برای جمع‌آوری آرای مردم استان تهران تعیین شد

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در سطح استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۴۸۲ شعبه به صورت سیار خواهد بود.

سیدعباس جوهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص تمهیدات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان اظهار کرد: همه تدابیر لازم برای برگزاری بدون دغدغه‌ انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان پیش بینی شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین حوزه با بیشترین شعب اخذ رای کشور مربوط به استان تهران است، افزود: در استان به لحاظ سرزمینی دارای محدودیت هستیم اما جمعیت متراکمی را باید پشتیبانی کنیم که بتوانند از امکان مشارکت در انتخابات و رای گیری یکسان برخوردار شوند.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه در کمتر از ۶ ماه این سومین انتخابات است که برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: ستاد انتخابات در پنجم خرداد فعالیت خود را با اعلام رسمی وزارت کشور آغاز کرد و برای برگزاری مطلوب این دوره از انتخابات برنامه‌هایی باید انجام شود که مهمترین آن فرآیند رای گیری است.

بیش از ۶ هزار شعبه برای جمع‌آوری آرای مردم استان تهران تعیین شد

وی اضافه کرد: برای برگزاری این انتخابات ۱۵۰ هزار نفر در قالب نیروهای نظارتی، اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و زیرساختی مشارکت دارند که وظیفه مهم آنها تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است که مهم‌ترین این راهبردها مشارکت مردم خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص فعالیت صندوق‌های سیار رای گفت: این تعداد (۴۸۲ صندوق) بیشتر در مراکز درمانی و بهداشتی، کارخانه‌ها، مراکز نظامی و پادگان‌ها، مراکز تولیدی‌ها، بیمارستان‌ها و مناطق روستایی و عشایری مستقر خواهد شد تا افرادی که امکان حضور پای صندوق های ثابت را ندارند از این طریق آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به صندوق بیندازند.

جوهری با بیان اینکه در انتخابات هشتم تیر ریاست جمهوری فرآیند رای گیری به صورت دستی خواهد بود، یادآور شد: در استان برای برگزاری انتخابات مشکل و دغدغه‌ای نداریم و همه تلاش عوامل اجرایی و برگزاری جلب مشارکت مردم است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha