رونمایی از مسیر المپیکی شدن یزدانی + فیلم

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران با طلای ناب مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان به طور رسمی مسافر پاریس شد.

به گزارش ایرنا، مسیر المپیکی شدن حسن یزدانی برخلاف دوره گذشته هموار نبود بلکه نابغه کشتی ایران و جهان مشکلات زیادی برای رسیدن به ایستگاه پاریس پیش‌رو داشت.

در زیر نگاهی به سختی‌های این مسیر خواهیم داشت:

۲۵ شهریور سال ۱۴۰۲: حسن یزدانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق شد مایلس آمینه را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست دهد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. شیرشاه ایرانی یک قدم تا سومین المپیک خود فاصله داشت و در نهایت توانست با شکست ۱۰ بر صفر جاورایل شاپیف ازبک راهی فینال مسابقات شود و سهمیه وزن ۸۶ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان بیاورد. هر چند که باخت با ضربه فنی برابر تیلور این سهمیه را به کام یزدانی تلخ کرد اما کاپیتان تیم ملی ایران با کسب نشان طلای بازی‌های آسیایی توانست از زیر فشار آن باخت خارج شود.

۶ آبان سال ۱۴۰۲: حسن یزدانی کتف خود را به تیغ جراحان سپرد و قرار بود ظرف چهار ماه به میادین بازگردد اما این زمان ۲ برابر شد تا نگرانی‌ها در خصوص آزادکار نامدار جهان برای حضور در المپیک افزایش پیدا کند. این نگرانی‌ها حتی به مسوولان فدراسیون سرایت و آنان در تدارک بازگشت کامران قاسم‌پور به وزن ۸۶ کیلوگرم بودند.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳: خبری در جهان منتشر شد که از آن به عنوان بمب خبری جهان کشتی یاد شد. دیوید تیلور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، برابر آرون بروکس شکست خورد و عملا المپیک را از دست داد؛ خبری که در ایران بیش از هر کشور دیگر بازتاب داشت تا جایی که کارشناسان از آن به عنوان بهترین خبر سال برای یزدانی یاد کردند.

یزدانی از زیر بار روانی باخت‌های متوالی تیلور خارج شد اما داستان انتخابی برای وی همچنان یک سد بود. فدراسیون شرط موفقیت در رقابت‌های مجارستان را برای یزدانی گذاشت و قرار بود وی به همراه کامران به بوداپست اعزام شود. بعد از مشورت کادر فنی تنها یزدانی اعزام شد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۳: حسن یزدانی در بوداپست به روی تشک رفت و تمام حریفان خود را با امتیاز عالی شکست داد. این پایانی بر حواشی و موانع پیش‌روی شیرشاه بود و وی به طور رسمی مسافر پاریس شد. یزدانی اکنون به اردو تیم ملی کشتی آزاد دعوت شده و قرار است در ۵۰ روز آینده به بالاترین سطح از آمادگی برای ضرب دومین طلای خود در المپیک برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha